قفل کردن درایوها با ویندوز 7

تازه ها

قفل کردن درایوها با ویندوز 7

نظرات ()

قفل کردن درایوها با ویندوز 7

Bitlocker چیست؟ برنامه ای که از ویندوز ویستا به ابزارهای ویندوز اضافه شد و کارش رمزگذاری درایو است و این رمزگذاری را ۱۲۸ بیت انجام میدهدکه برای بازکردن همین ۱۲۸ بیت خودش شاید ۷۷۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ سال وقت ببره تا بشه بازش کرد اونم در صورتیکه ۷ میلیارد کامپیوتر با قابلیت محاسبه ۱ میلیارد در ثانیه داشته باشیم برای هر کامپیوتر. پس در رمز اشتباه نکنید Idea Idea

BitLocker ابزاری است كه به كمك آن می‌توان داده‌های خود را در برابر تهدیدهایی مانند حمله هكرها، سرقت و یا گم شدن محافظت نمود. یكی از بهبودهای امنیتی ویندوز 7 كه تنها در ویرایش‌های Ultimate و Enterprise وجود دارد، ویژگیBitlocker است كه توسط رمزنگاری كل درایوهایی كه ویندوز و اطلاعات شما روی آن‌ها قرار دارد، تمامی اسناد و رمزهای عبور را امن‌تر می‌كند. فقط كافی است یك‌بار ویژگی BitLocker را فعال نمایید، بعد از آن تمامی اطلاعاتی كه روی آن درایو ذخیره می‌كنید به صورت خودكار رمز می‌شوند.

 

فعال سازی BitLocker:

 

1- بر روی كلید شروع كلیك كنید و سپس از منوی آن گزینه control panel را انتخاب كرده، security را انتخاب كنید و بر روی گزینه BitLocker Drive Encryption كلیك نمایید.

(راه سریعتر اینکه در استارت bit را تایپ کنید و روی BitLocker Drive Encryption کلیک کنید)

 

2- گزینه Turn on BitLocker را انتخاب كنید تا ویزارد نصب BitLocker آغاز شود. اگر در این قسمت از شما رمز عبور مدیر شبكه یا تاییده را درخواست كرد، رمز عبور را وارد كنید یا تاییده را فراهم نمایید.

 

3- مطابق دستورات ویزارد پیش روید.

 

 

** بعد از turn on کردن در صفحه جدید از شما دو سوال میپرسد برای اینکه فایل recovery را ذخیره کنید و هم از آن پرینت بگیرید میتونید فقط ذخیره کنید یا هر دو را انجام دهید. باید توجه کنید که این فایل recovery برای بازیافت رمز عبور است می توانید به ایمیل خود ارسال کنید یا در محل امن دیگری نگهداری کنید (اگر رمز را فراموش کنید و این فایل recovery یا پرینت آنرا نداشته باشید دیگه از دست کسی کاری بر نمیاد)

 

** این کار رو هم میشه بر روی درایو های فلش هم انجام داد

** این برنامه روی سرعت تاثیری ندارد.

** بهتر است درایو ویندوز را قفل نکنید.

** . با Restart شدن سیستم درایو به حالت Lock برمی گردد ، در این حالت اطلاعات قابل دسترسی نیست و برای استفاده از این درایو باید آن را به کمک Password یا Smartcard باز کنید.

 

 

 

غیر فعال كردن یا متوقف كردن موقت BitLocker:

 

1- بر روی كلید شروع كلیك كنید و سپس از منوی آن گزینه control panel را انتخاب كرده، security را انتخاب كنید و بر روی گزینه BitLocker Drive Encryption كلیك نمایید.

2- یكی از دو روش زیر را ادامه دهید:

· برای غیرفعال كردن موقتی BitLocker، گزینه Suspend Protection را انتخاب كرده و روی گزینه yes كلیك نمایید.

· برای غیرفعال كردن BitLocker و رمزگشایی درایو، گزینه Turn off BitLocker را انتخاب و سپس روی گزینه Decrypt Drive كلیك نمایید.