محتوا و طول دوره رشته پزشکی در حال بازنگری است

تازه ها

محتوا و طول دوره رشته پزشکی در حال بازنگری است

نظرات ()

وزیر بهداشت از بازنگری محتوا و طول دوره رشته پزشکی خبر داد و گفت: تغییرات در 2 دانشگاه کشور بصورت آزمایشی اجرا شده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی آخرین وضعیت تغییر کوریکولوم‌های درسی رشته‌های پزشکی را تشریح کرد.
وی با بیان اینکه در سال گذشته قرار نبود که کوریکولوم‌ها تغییر کنند، گفت: بازنگری روی محتوای دوره پزشکی و طول دوره آن در حال انجام است.
وزیر بهداشت گفت:‌البته موضوع آموزش با درمان و بهداشت متفاوت است و ابتدا نیاز است که یک یا دو دانشگاه‌ها و گروه‌های آموزشی به صورت آزمایشی کوریکولوم‌ها را بازنگری کرده تا فواید و نواقص آن شناسایی شود.


همچنین در این زمینه باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت به فارس گفت: تقریباً تمام کوریکولوم‌های درسی در حال بازنگری هستند و ما برخلاف گذشته بنا نداریم که زمان زیادی را صرف بازنگری کنیم.
وی ادامه داد:‌با توجه به شرایط کشور نیازها و مسائل جدید بنا داریم که کوریکولوم‌ها را به سرعت بازنگری کرده تا بتوانیم اکثر رشته‌ها را با کوریکولوم‌ جدید آموزش دهیم.


معاون آموزش وزارت بهداشت یادآور شد: بعضی بازبینی‌ها موجب تغییرات خیلی اساسی می‌شود مانند بازبینی در کوریکولوم رشته پزشکی که اکنون در دو دانشگاه علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی به صورت آزمایشی در حال اجرا است.
وی تأکید کرد: برخی دانشگاه‌ها نیز مقداری از این تغییرات را انجام داده‌آند که ما برای نهایی شدن این تغییرات و ابلاغ آن به تمام دانشگاه‌ها به زودی جلسه‌ای با مسئولان دانشگاه‌هایی که این تغییرات را داشته‌اند برگزار می‌کنیم تا قسمت‌های قابل ادامه شناسایی شده و قسمت‌هایی که بار دیگر باید بازبینی شوند نیز بازبینی مجدد گردد.


لاریجانی ادامه داد:‌بنا داریم بازبینی‌ها را به سرعت انجام دهیم و نباید با آنها به صورت انجمادی برخورد کنیم چرا که باید متناسب با زمان و نیازها به معنای فناوری‌های جدید و درگیر کردن دانشجویان در خدمات بازنگری‌ها را انجام دهیم.