تأثیر پذیری کودک در مسائل جنسی

تازه ها

تأثیر پذیری کودک در مسائل جنسی

نظرات ()

 تأثیر پذیری کودک در مسائل جنسی

یکی از علت های منع عمل زناشویی در مقابل دیدگان کودکان ، همین نکته است که نباید ذهن جستجوگر و فعال کودکان را به مسائل جنسی آلوده کرد . در غیر این صورت زمانی که به بلوغ جنسی نزدیک شدند و به درک و فهم امور جنسی دست یافتند ، به لغزش های جنسی گرفتار می آیند .

هر چه بر سن کودک افزوده می شود ، توان بیشتری در درک مغاهیم و نمادها به دست می آورد . فردی که در دوران کودکی اش با مسائل جنسی روبرو است . چه دیگران پای او را به مسائل جنسی بکشانند یا بر اثر تربیت ناسالم خود به این سو روی بیاورد ـــ اگر مربیان از انحراف او جلوگیری نکنند ، زمینه لغزش وی در مسائل جنسی زیادتر است ، یا کودکی که صحنه هایی از روابط جنسی از هر نوع که باشد را مشاهده کرده است . چه دختر و چه پسر احتمالاً در آینده به لغزش های جنسی گرفتار می شود و یا کودکی که با آلت تناسلی خود بازی می کرده اگر چه در آن زمان لذت جنسی برای او وجود نداشته ـــ بر اثر عادت کردن به این کار و استمرار آن تا زمان بلوغ و بیدار شدن غریزه جنسی ، لذت جنسی برایش حاصل می شود و به انحراف " خود ارضایی " مبتلا می گردد ، پسران گرفتار استمنا شده و دختران در دام استشها می افتند .

در اینکه رعایت چه نکاتی اساس اخلاقی خانواده را تأمین می کند ، باید گفت که داشتن رابطه درست بین پدر و مادر نقش مهمی را ایفا می کند . پدر و مادر باید به یکدیگر عشق بورزند ، دوست هم باشند و به یکدیگر احترام بگذارند ، زیرا رفتار و کردار والدین برای کودکان ، نمونه ی تقلید است . هر خانواده اگر زندگی خود را بر پایه ی دوستی بنا نهد ، می توان امیدوار بود که اجتماع آینده نسلی شایسته خواهد بود .