پیگیری و بررسی بیست و سه سال جراحی لیزری دیسک- هنر درمان و چشم انداز آینده

تازه ها

پیگیری و بررسی بیست و سه سال جراحی لیزری دیسک- هنر درمان و چشم انداز آینده

نظرات ()

پیگیری و بررسی بیست و سه سال جراحی لیزری دیسک- هنر درمان و چشم انداز آینده

 جراحی لیزری دیسک

انجام دهنده طرح: مرکز لیزر ستون فقرات – دانشگاه کلمبیا- نیویورک – آمریکا

 

در اواسط فوریه ۱۹۸۶، پیتر آشر و دانیال کوی، اولین عمل جراحی لیزری دیسک را در بخش جراحیاعصاب دانشگاه گراز  اتریش انجام دادند. در این عمل از لیزر ND:YAG جهت درمان بیرون زدگی دیسک بین مهره ای چهار و پنج استفاده شد.

مرکز لیزر ستون فقرات دانشگاه کلمبیا با بررسی اطلاعات بدست آمده در شانزده مرکز علمی لیزر در کشورهای آلمان، ایتالیا، کره جنوبی، هلند، هند، روسیه، ژاپن، فرانسه، به این نتیجه شگفت انگیز رسید که، میزان موفقیت عمل جراحی لیزری دیسک ۶۵تا ۸۹ درصد میباشد که درصد بسیار بالایی نسبت به عمل جراحی باز دیسک میباشد.

این تحقیقات نشان داده است که میزان عود دردهای سیاتیکی بعد از جراحی لیزری دیسک در مدت بیست و سه سال بررسی فقط حدود ۵ درصد بوده است و اغلب موارد عود، بدلیل عدم رعایت بیمار در جهت پرهیز از بلند کردن اجسام سنگین بوده است.

در طول بیست و سه سال بررسی هیچگونه عارضه مهمی بعد از اعمال جراحی لیزری دیسک ذکر نشده و اغلب بیماران بعد از ۷ تا۱۰روز فعالیتهای عادی خود را از سر گرفته و حتی بر سر کار خود حاضر شدند.

جراحی لیزری دیسک از سال ۱۹۸۶ تا کنون در سرتاسر جهان انجام می شود و عملی بی خطر، مؤثر و کم تر تهاجمی است و چون بیمار سریعأ از بیمارستان ترخیص مشود، عفونتهای بیمارستانی در این بیماران کمتر بوده است.

نتایج این بررسی، اکنون در دست جراحان لیزر در سرتاسر دنیاست و بیان کننده این است که جراحی لیزری دیسک، اولین خط درمانی دیسکهای بیرون زده ستون فقرات است.

در پایان این بررسی جامع بیان شده است که آینده از آن جراحیهای کمتر تهاجمی از جمله جراحی لیزری دیسک است.

برگرفته از مجله معتبر : (Medical Laser Application (Elseviear

برای دیدن فیلم انیمیشنی جراحی لیزری دیسک اینجا کلیک کنید