عوارض جسمانی استمناء

تازه ها

عوارض جسمانی استمناء

نظرات ()

mostafa2m.blogfa.com

قبل از بيان عوارض جسمانی ناشی از استمناء، بايد اين موضوع را يادآور شويم كه استمناء در صورتي يك بيماری تلقی می شود كه به صورت اعتياد در آيد وگرنه كسی كه هر چند وقت يكبار(مثلاً ماهی یک بار) اين عمل را انجام می دهد، دچار بيماری استمناء نشده است. كسی كه به شكل مفرط اين عمل را انجام می دهد (مثلاً3،2 بار درهفته) و این عمل برای او به شکل اعتیاد در آمده كم كم دچار بيماری استمناء می شود (البته باید این را در نظر داشت کسی که کارش به 2،3 بار استمناء در هفته رسیده، زمانی این کار را ماهی یک بار انجام می داد).علائم فيزيكی بيماری استمناء سريعاً ظاهر نمی شوند، البته بعضی از علائم مثل سرگيجه و ضعف عضلانی فوراً به وجود می آيند خيلی زود هم از بين می روند ولی علائم اصلی و خطرناك اين بيماری بعد از گذشت مدت زمان نسبتاً زيادی به وجود می آيند كه متناسب با سن وبنیه ی اشخاص متفاوت است.اين عوارض عبارتند از:

۱) سرگيجه

۲) خستگی و ضعف عضلانی

انقباض شدید و یک مرتبه تمام عضلات بدن در جریان انزال (ارگاسم یا اوج لذت جنسى)، باعث مصرف سریع مواد غذایى ذخیره شده در عضلات و به طور عمده کاهش گلیکوژن (ماده اصلى لازم براى تولید انرژى عضلانى) مى‏شود. خستگى عضلانى تقریبا با سرعت تهى شدن عضلات از گلیکوژن رابطه مستقیم دارد و هرچه این سرعت بیشتر باشد، خستگى بیشتر است به طوری که بعد از مدتی شخص مبتلا با کمترین فعالیتی خسته می‌شود. حتی از این که مدتی کوتاه در مکانی سرپا بایستد نیز خسته می‌شود.

۳) حساسيت و ضعف مراكز عصبی

در قسمت نقش منی در بدن انسان در باره ی اين مورد توضيح داده شد.

۴) لرزش دست

كسی كه زياد استمناء می كند گرفتار لرزش دست می شود البته در بعضی موارد عضلات گردن و ران پا هم می لرزند.

۵) ضعف بينايی و پدیده ی مگس پران

mostafa2m.blogfa.com

ضعف بينايی ناشی از استمناء با کم شدن شفافیت دید و بالا رفتن شماره ی چشم همراه است. یکی دیگر از موارد ضعف بینایی ناشی از استمناء پدیده ی "مگس پران" است. کسی که مگس پران دارد در حوزه ی دید خود پیوسته نقاط سیاهی می بیند و به هر طرف که سرش را می چرخاند آن نقاط سیاه –که بعد از مدتی بسیار اعصاب خورد کن می شوند- حرکت می کند. لازم به ذکر است اگر کسی استمناء را کنار بگذارد، این نقاط سیاه، به زودی محو می شوند و البته این را هم باید گفت که پدیده ی مگس پران می تواند دلایلی غیر از استمناء نیز داشته باشد که ما فعلاً در اینجا به آنها نمی پردازیم.

از دیگر موارد ضعف بينايی ناشی از استمناء این است که وقتی شخص بیمار، روی شيئی تمركز می كند احساس می كند آن شیء می لرزد و تصاوير با هم تركيب می شوند.

 ۶) صوت كشيدن ممتد گوش و احساس سر و صدا

mostafa2m.blogfa.com

صوت کشیدن و شنیدن صدای وزوز در گوش –که واقعاً کلافه کننده است-، یکی از عوارض رایج ناشی از استمناء است. صوت کشیدن و صدای وزوز نیز مانند پدیده ی مگس پران در صورت ترک استمناء به مرور زمان از بین می رود.

۷) تغییر فرم صورت و بدن

به هم ریختن فرم ظاهری بدن مانند سیاه شدن و کبودی اطراف چشم ، گود رفتن چشم ها ، برآمدگی گونه ، بزرگ شدن شکم ، حالت قوز پیدا کردن ، تغییر حالت ستون فقرات و ... .خود شخص مبتلا به راحتی متوجه این تغییر حالت ها می‌شود . به همین دلیل بسیاری از افراد مبتلا این تغییر ظاهر برایشان یک دغدغه ذهنی می‌شود و به دنبالش احساس حقارت و ... در وجودشان سرازیر می‌شود که منشا بسیاری از بیماری‌های روانی از جمله ناامیدی و یاس و افسردگی و ... می‌شود.

۸) ریزش موهها

۹) کمر درد

۱۰) لاغری یا ضمور (= کم گوشتی)

۱۱) دردهای قلنجی در ناحیه لگن و استخوان دنبالچه

۱۲) جلو گيری از رشد طبیعی بدن در دوران نوجوانی

افرادی كه در سنین كم مثلاً 15،14 سالگی شروع به استمناء می كنند وقتی بزرگ تر می شوند، نسبت به همسالان خود قد قامت كوتاه تر و ضعیف تری خواهند داشت واين به دليل عدم رشد طبیعی ارگان های بدن به دليل كمبود تولید منی مورد نیاز در سن رشد می باشد.

۱۳) كم خونی (فقر الدم) و آسيب رسيدن به نخاع

۱۴)  ضعف حافظه

۱۵)  كوچكی بيضه ها

معمولاً بيضه پسر ها به طور مادر زاد متعادل و به اندازه ی لازم است. بسيار اندكند پسرهايی كه با بيضه هايی كوچك و غير طبيعی از مادر زاده می شوند.جوانان و مردانی كه از دوره ی نوجوانی به جلق زدن عادت می كنند واين كار را چند سال پيوسته تكرار می كنند رفته رفته بيضه هايشان كوچك و كوچكتر مي شوند تا آنجا كه اگر روزی ازدواج كنند بيضه های كوچك و ناتوان آن ها نخواهد توانست كار طبيعی خود را به صورت شايسته و بايسته انجام دهند يعنی بيضه های آن ها از ساختن منی به اندازه ی متعادل و لازم عاجز خواهد بود و در نتيجه نه تنها در عمل آميزش جنسی با همسر خود نخواهند توانست او را خشنود سازند بلكه اين كم بودن منی از نظر فعاليت های مغزی و روانی نيز برای آن زيان هايی را در بر خواهد داشت.

۱۶)  درد در کشاله ران و ناحیه تناسلی

۱۷) زود به انزال رسيدن (سريع آمدن منی)

یکی ازاصلی ترین دلایل زود به انزال رسیدن استمنای بیش از حد می باشد. این مورد یکی از شایع ترین موارد نا توانی جنسی است و مردانی که قبل از ازدواج این عمل را به شکل مفرط انجام داده اند، بعد از ازدواج  نه تنها خود از آمیزش جنسی لذت کافی نمی برند بلکه نمی توانند همسر خود را آن چنان که انتظار می رود ارضا کنند.

۱۸) انزال بي مورد يا پيوسته

می دانيم كه مردی كه دارای سلامت جنسي است تنها هنگامی «انزال» به او دست مي دهد كه با همسرش آميزش جنسی كند ولی شخصی كه بی جهت و بيگاه به او انزال دست مي دهد و منی بيرون می آيد بيگمان دچار ناتوانی جنسی و ضعف دستگاه تناسلی است و بايد هرچه زود تر در درمان خود بكوشد.علت اين ناتواني عادت به جلق زدن در نو جوانی پيش از ازدواج و يا ناراحتی دستگاه عصبی به ويژه اعصاب قلب است.

۱۹) دير نعوظ كردن

«نعوظ»يعنی خيزش و سيخ شدن آلت مردانه. مرد به طور طبيعي بايد از همان آغاز آميزش جنسی با همسر خود، آلتش بجنبد و برخيزد تا دليل بر سلامت جنسی او باشد. مردي كه هنگام آغاز آميزش با همسرش، چندين دقيقه طول مي كشد تا با مالش و دستاويزهای ديگر توسط زن، آلتش بجنبد يعني «نعوظ» برای او به زحمت دست می دهد؛ چنين مردی دچار ناتوانی جنسی و از سلامت جنسی برخوردار نيست. علت كندي نعوظ عموماً عادت به جلق زدن مرد در نوجوانی و جوانی و كشيدن ترياك يا مواد مخدر ديگر است.

۲۰) زود خوابيدن نعوظ

مردانی هستند كه در آغاز آميزش جنسی با همسرشان، به آنان نعوظ دست می دهد و مشكلی ندارند ولی در ميانه آميزش يعنی در آن هنگام كه نه مرد و زن هيچ يك هنوز به لذت كامل (ارگاسم) نرسيده اند، يكباره نعوظ مرد می خوابد و مانع از ادامه آميزش می شود. كندی نعوظ يكي از ناتوانی های جنسی است. اين ناتوانی می تواند در اثر اعتياد به مواد مخدر هم به وجود بيايد.