عوارض روانی استمناء

تازه ها

عوارض روانی استمناء

نظرات ()

mostafa2m.blogfa.com

۱) بر هم خوردن تعادل روانی

۲)  عدم تمرکز

یکی از ضررهای رایج خودارضایی این است که شخص به دلیل این که دائما با خیالات جنسی در کش و قوس است، بعد از مدتی قدرت تمرکز خود را از دست می‌دهد. یکی از دلایل موفق نبودن بعضی از دانش آموزان و دانشجویان در تحصیل، ناتوانی در تمرکز به خاطر خودارضایی می باشد.

 ۳)  ضعف حافظه

۴) كج خلقی و گوشه گيری

۵) استرس و اضطراب

۶) حساسیت بیش از حد و زودرنجی

۷) احساس عذاب وجدان ( تنفر از خود )

۸) بی خوابی و یا کم خوابی

بی خوابی، کم خوابی و خواب آشفته یکی از عوارض رایج ناشی از استمناء می باشد.

۹) ایجاد احساس حقارت در شخص مبتلا

۱۰) تمايل به هم جنس بازی

عده ای از افراد مبتلا به بیماری استمناء حاضرند خود را در اختيار ديگران قرار داده و به شکل معکوس نیاز جنسی خود را برطرف کنند. این ویژگی در بین پسران مبتلا به استمنای شدید شایع تر است. علاوه بر تمایل به هم جنس بازی، دیده شده در بعضی موارد، پسرها به نواميس خود چشم دارند و...

۱۱) تحريك شدن در اثر كوچك ترين مسائل سكسی

گاهی اوقات بعضی از مبتلايان به جلق بر اثر افراط در اين عمل به يك نوع بيماری جنون استمناء كه شباهت زيادی به ساديسم دارد مبتلا می شوند و آن وقت حتی با مشاهده ی سگ و گربه هم به فكر استمناء مي افتند و بلافاصله مشغول عمل می شوند لذا در اثر افراط بيش از حد، قوای تناسلی آن ها به مرور زمان ضعیف شده و حتی به وضع دلخراشی از كار می افتد.

۱۲) جنون و دیوانگی

دیده شده کسانی که سال های متمادی، آن هم به شکل مفرط استمناء می کنند، نهايتاً ديوانه می شوند و كار آن ها به بيمارستان های روانی كشيده می شود. تعداد قابل توجهی از بیماران بیمارستان های روانی از استمنای بیش ار حد و عوارض جسمانی و روانی آن رنج می برند.