سعی کن حالتو بهتر کنی (این یه دستوره!)

تازه ها

سعی کن حالتو بهتر کنی (این یه دستوره!)

نظرات ()


مسلما شخصیت افراد و منش آنها تعیین کننده نوع برخورد اشخاص با مشکلات و از جمله بیماری هاست.گاهی بعضی افراد بیشتر دوست دارند خودشونو قوی نشون بدن و شاد(مثل من:) )،دوست دارن از فرصت های زندگیشون استفاده کنند و به آرزوهاشون برسن بدون اینکه کسی متوجه بیماریشون بشه خصوصا در مواردی مثل فیبرومیالژیا که خب معمولا از جانب دیگران جدی گرفته نمیشه و درک نمیشه!!!
داشتم توی سایت های فارسی و انگلیسی دنبال یک مطلب جالب میگشتم که برخوردم به مطالب زیر.برام جالبه،خودم بعد از سال ها رنج بیماری امتحانشون کردم و باید بگم از لحاظ روانی سبک شدم. به هرحال چیزی که هست وجود این بیماریه.باید به زندگی کیفیت بخشید و به جسم و روان آرامش.یادمه سوم دبیرستان بودم،سرکلاس فیزیک،یکی از دوستانم ازم خواست یک مسئله فیزیک رو براش توضیح بدم.بااین که مسئله رو بلد بودم ولی اون لحظه علائم بیماری مخصوصا خستگی و کاهش تمرکز اومد سراغم.گفتم نمیتونم و اونم با یک قیافه عصبانی گفت باشه و دلگیر شد.اونموقع حتی خودم هم نمیدونستم این علائم واسه چیه؟! اونموقع اصلا نمیدونستم فیبرومیالژیا دارم! اما حالا که میدونم باید برای دیگران (البته بسته به ظرفیت اون دیگران و اعتمادم به  اون افراد) براش توضیح بدم و نه بگم.اینطوری فشارروانی کمتر و در نتیجه ناراحتی جسمانی کمتری رو متحمل میشم.شاید این نکات رو قبلا خونده باشید ولی توجه بیشتر به اینها خالی از لطف نیست.

فیبرومیالژیا



درباره آن صحبت کنید
فیبرومیالژیا بر شما و اطرافیانتان استرس وارد می‌کند. برقراری ارتباط با دیگران بسیار مهم است. سعی نکنید همیشه چهره ای شاد از خود نشان دهید. افرادی که دوستشان دارید باید بدانند چه چیزهایی علائم شما را تشدید می‌کند. در بهترین زمان روز برای صحبت برنامه ریزی کنید. بر یک موضوع تمرکز کنید و به دنبال راه‌حل‌ها بگردید و از درخواست کمک از دوستان، افراد دیگر مبتلا به فیبرومیالژیا یا مشاور نترسید.


 راحت بگویید نه

فیبرومیالژیا گاهی اوقات بیماری نامرئی خوانده می‌شود. به صورتی که ممکن است خوب به نظر برسید اما احساس بدی داشته باشید. ممکن است دیگران فراموش کنند که شما باید خود را در اولویت قرار دهید. هنگامی که فعالیت‌ها، دعوت‌ها و درخواست‌ها را سبک سنگین می‌کنید، در نظر بگیرید که اگر آنها شما را از ورزش، استراحت، یا تن آرامی که برای احساس خوب به آن نیاز دارید دور می‌کنند، خیلی ساده بگویید نه و به برنامه خود برسید.

دفتر ثبت روزانه داشته باشید

ثبت وقایع، فعالیت‌ها، علائم و تغییرات خلق می‌تواند به شما کمک کند فیبرومیالژیا را تحت کنترل بگیرید. این کار ممکن است باعث شود از زمان شروع شدن علائم و به مرور زمان، از عوامل ایجاد کننده آن آگاه شوید. سپس می‌توانید تلاش کنید که را محرکها حذف کرده و یا استراتژیهایی برای کاهش تاثیرات آنها را یاد بگیرید.


برگرفته از ویکی 5040