تغذیه و فیبرومیالژیا

تازه ها

تغذیه و فیبرومیالژیا

نظرات ()

حدس و گمان ها پیرامون فیبرومیالژیا ادامه دارد هرچند به نظر میرسد همپوشانی برخی علائم راه را به سوی کشف علت این بیماری هموارکند. در این میان نقشی که بر عهده ماست تخفیف علائم به وسیله راههای مختلف از جمله اصلاح تغذیه و در کل سبک زندگی میباشد.

فیبرومیالژیا و تغذیه

در این پست قصددارم تعدادی از باید ها و نباید های تغذیه ای که به نظر میرسد با رعایت آنها علائم تااندازه ای برطرف گردد را به شما مخاطبین گرامی معرفی بنمایم:

در طی تحقیقاتی این نتیجه حاصل گردیده است که مغز ها (مانند مغز فندق و...) دارای سطح بالایی از اسید آمینه ال-آرژنین میباشد.این اسید آمینه پیش ساز نیتریک اکساید است که به نظر می آید در مبتلایان به فیبرومیالژیا با اختلال در سنتز یا... آن مواجه هستیم.

                                  فیبرومیالژیا و تغذیه                                                

تحقیقات اخیر نشان داده است که سطوح بالای چربی در خون موجب مهار آزاد سازی نیتریک اکساید میگردد. این اثر مهاری را میتوان با مصرف ویتامین E  و ویتامین Cخنثی نمود ( توجه: تجویز  مکمل بر عهده پزشک است)، ولی میتوان با مصرف خوراکی های حاوی این ویتامین ها این نیاز را تامین نمود.

فیبرومیالژیا و تغذیه

یکی دیگر از ترکیباتی که موجب تحریک تولید نیتریک اکساید میگردد استیل کولین است. ترکیباتی در زنجیره غذایی افراد وجود دارد که موجب تخریب استیل کولین میگردد از جمله: گوجه فرنگی، سیب زمینی سفید ،بادمجان ، پاپریکا، فلفل قرمز و سبزو توتون و تنباکو. توصیه گردیده است که برای یک ماه از مصرف موارد ذکر شده اجتناب گردد و نتیجه آن در بهبود درد و... بررسی گردد.

ترجمه توسط آویژه