اختلالات خواب در افراد مبتلا به فیبرومیالژیا(خواب و فیبرومیالژیا)

تازه ها

اختلالات خواب در افراد مبتلا به فیبرومیالژیا(خواب و فیبرومیالژیا)

نظرات ()

مشکلات خواب  در مبتلایان به فیبرومیالژیا عبارتند از بی خوابی( اینسومنیا) یا مشکل در به خواب رفتن و همچنین بیدارشدن های مکرر است که شما می توانید روز بعد به یاد داشته باشید. حتی یک مشکل شایعتر بیدارشدن هایی است که شما نمیتوانید به خاطر آورید اما قطعا منجر به منقطع شدن خواب عمیق شما میگردد.
از مشکلات دیگر  همچنین میتوان به  اختلال سندروم پای بیقرار و آپنه خواب  اشاره نمود.
افراد مبتلا به فیبرومیالژیا از نبود انرژی پس از بیدارشدن از خواب صحبت میکنند. آنها معمولا در هنگام صبح احساس خستگی بیشتری میکنند و بسیاری در طول روز برای آزاد شدن از خستگی تمایل به خوابیدن دارند. در بین مبتلایان به فیبرومیالژیا همچنین مشکل تمرکز در طول روز نیز مشاهده میگردد( فیبروفاگ). افرا دباید توجه داشته باشند که ایجاد خواب بهتر میتواند به کاهش علائم فیبرومیالژیا از جمه درد ، خستگی و فیبروفاگ کمک بنماید.
 
فیبرومیالژیا,فیبرومیالژیا و اختلال خواب
 
استراتژی هایی برای کمک به خواب افراد مبتلا به فیبرومیالژیا
 
1. پرهیز از مصرف کافئین و الکل در زمان عصر. این دومورد موجب آشفته شدن خواب میگردند.
 
2. گرسنگی ممکن است منجر به برهم زدن خواب گردد. خوردن یک اسنک ساده کربوهیدراتی ممکن است کمک کننده باشد.
 
3. درجه حرارت اتاق خواب خود را خنک نگه دارید. گرما ممکن است موجب اختلال در خواب گردد.
 
4. از چرت زدن های طولانی در طی روز خودداری نمایید ، چون  ممکن است باعث  تداخل با خواب شبانه شود.
 
5. ورزش منظم( اما از ورزش سه ساعت پیش از رفتن به تخت خواب پرهیز بنمایید)
 
6.استفاده از تکنیک های درمانی ریلکسیشن مانند ماساژ ملایم و تنفس عمیق میتواند به افزایش خواب آرام شما کمک بنماید.
 

7. اتخاذ زمان معین جهت بیدار شدن در صبح.زمان انگیختگی به طور منظم به تقویت سیکل سیرکادین کمک کرده و منجر به ایجاد خواب منظم میگردد.
 
8. یک دفترچه برای نوشتن خاطرات خود پیش از خواب داشته باشید ودر آن هرآنچه ممکن است به عنوان یک محرک موجب برهم زدن خواب شما شود را بنویسید. مرور نوشته هایتان پس از چند هفته ممکن است به شما بینشی در خصوص مشکلات خوابتان بدهد.
 
9. خواب تنها به اندازه ای نیاز است که به شما احساس تجدید و رفرش شدن و سلامتی  در طول روز بدهد و نه بیشتر! محدود بودن زمان در بستر به نظر می رسد موجب تحکیم و یکپارچگی خواب و بیش از حد زمان طولانی در بستر بودن به نظر می رسد به خواب تکه تکه و کم عمق مربوط باشد.
 
10. اتاق‌ های خواب‌ عایق به صدا  ممکن است به خواب افرادی که نزدیک سروصدا می‌خوابند کمک می‌کند. صداهای بلند گاه و بی‌گاه، مانند پرواز هواپیما، حتی در افرادی که بیدار نیستند و صبح چیزی یادشان نمی‌آید، خواب را بر هم می‌زند.
 
منبع: وب مد
ترجمه توسط آویژه