شکوه مراسم افتتاحیه ی کانون حمایت از فرزندان سندروم داون گیلان ، با حضور یاوران و مسئولان و خانواده

تازه ها

شکوه مراسم افتتاحیه ی کانون حمایت از فرزندان سندروم داون گیلان ، با حضور یاوران و مسئولان و خانواده

نظرات ()

11051962_1595956793993639_3707125493431794724_1

مراسم افتتاحیه ی کانون حمایت از فرزندان سندروم داون گیلان ، در روز چهارشنبه مورخ ۹۴/۰۵/۲۸ راس ساعت ۱۷ در محل سالن همایش های ساختمان هلال احمر استان گیلان با شکوه بسیار برگزار شد . در این مراسم ، پس از تلاوت قران و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران ، ابتدا دکتر قلی زاده ریاست محترم هیئت مدیره ی کانون ضمن خوش آمدگویی به روند شکل گیری کانون اشاره نموند . در ادامه پس از پخش کلیپی در رابطه با موضوع سندروم داون ، آقای دکتر تکاملی ، معاونت توان بخشی سازمان بهزیستی استان گیلان ، به گوشه های از برنامه های اجرائی سازمان بهزیستی استان در حوزه ی کمک به افراد نیازمند اشاره داشته و ضمن ابرای خوشحالی از تشکیل کانون سندروم داون گیلان مراتب آمادگی سازمان بهزیستی استان برای همه نوع کمک های لازم را عنوان داشتند .

در ادامه ی برنامه ، دکتر تامینی نماینده ی شریف مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون بهداشت ، به جایگاه دعوت گردیده و در بیانات کوتاهی اعلام داشتند که تمام مساعی خود برای کمک به جامعه ی سندروم داون گیلان را به انجام خواهند رساند .. تقدیر از مهیار پیله ور جاوید ، عضو کانون سندروم داون گیلان و قهرمان مسابقات المپیک ویژه ی ۲۰۱۵ آمریکا ، برنامه ی بعدی مراسم بود که با اجرای زیبای خانم باران نیک راه و قرائت ” مطلب گدالی ، همسال پدر – همسان پسر ” شروع و با پخش کلیپی از تلاش های مهیار برای کسب نتیجه ی نایب قهرمانی جهان ، ادامه یافت . سپس آقای بلوک  اصلی مدیریت سازمان آموزش و پرورش استثنائی ، به جایگاه دعوت و پس از تقدیر از مهیار  با ذکر بیاناتی از اقدامات انجام گرفته  ، راهکارهای همکاری این سازمان با کانون حمایت از فرزندان سندروم داون گیلان را بر شمردند .

ارائه ی توانمندیهای هنر آموزان کانون سندروم داون گیلان از دیگر برنامه های این مراسم بود که با اجرای چند قطعه سرود و نواختن پیانو و ذکر دکلمه و اجرای بلز ،  مورد استقبال گسترده ی یاوران و حاضران در جلسه روبرو گردید . تقدیر از جناب آقای غلامحسن قطب زاده خیر اهدا کننده ی ساختمان کانون از دیگر برنامه های مراسم بود که به نحو شایسته ائی انجام گردید .

مهمان ویژه ی مراسم افتتاحیه ی کانون سندروم داون گیلان ، حضور مهران قندهای ، از برجستگان سندروم داون ایران بود . مهران که به همراه خانواده خود از تهران صرفا برای حضور در این مراسم به رشت آمده بود ، ضمن معرفی گوشه هائی از توانمندیهای خود ، قسمت هایی از برنامه را به صورت مستقل اجراء نمود ، تشویق پی در پی مهران توسط حضار را میتوان از نکات حاشیه ائی و دوست داشتنی این مراسم دانست .

بیانیه ی پایانی مراسم افتتاحیه ی کانون سندروم داون گیلان ، که در واقع نخستین همایش سندروم داون استان گیلان تلقی میگردید ، توسط مهندس پیله ور جاوید ، مدیرعامل کانون حمایت از فرزندان سندروم داون گیلان ،  در ۸ بند و شامل مجموعه ایی از درخواست های خانواده های سندروم داون استان ، از مسئولان و جامعه بود ، قرائت گردید و پایان مراسم توسط ایشان اعلام گردید.

نکات حاشیه ائی مراسم : شرکت خانواده ها ، به همراه فرزندان عادی و داون ، شکل عجیبی از همدلی و حمایت را در فضای کانون بوجود آورده بود – حضور گسترده ی یاوران کانون و مردم و مسئولان در سالن هلال احمر به حدی بود که در اکثر زمان برگزاری تعدادی از میهمانان به صورت ایستاده مراسم را نظاره گر بودند – صورت های پر از اشک حضار در اکثر مواقع مخصوصا پس از هنرنمائی فرزندان داون استان دیدنی بود – حاجی پور رئیس شورای شهر رشت ، در گوشه ائی از مراسم خطاب به جمعی از حضار گفت ، من ۳۵ سال پیش لباس سربازی پوشیده و تاکنون به آن افتخار میکنم ، اما از امروز ، من لباس یاوری بچه های سندروم داون گیلان را پوشیده و به آن افتخار میکنم – قرائت مطلب ” گدالی ، همسال پدر – همسان پسر ” مطلب نوشته شده ی مدیرعامل کانون که سالها پیش در اینترنت انتشار یافته بود ، فضای سنگینی را در مراسم ایجاد کرده بود به گونه ائی که تعداد زیادی از حاضران خواستار متن این مطلب شده بودند – دکلمه ی زیبای قرائت شده پس از اجرای قطعات کوتاه پیانو ، توسط پایا قلی زاده از فرزندان داون گیلان ، با تشویق های ممتد حضار روبرو گردید. اکثر خانواده های داون گیلان با دیدن مهران قندهای در مراسم بسیار خوشحال بودند و بسیاری از آنها با مهران عکسهای یادگاری انداختند.- مادر مهران قندهاری در گوشه ی سالن و بیرون آن مرتب به ذکر خاطرات در توانمند سازی مهران اشاره داشتند.- علی رغم برنامه ریزی ۲ ساعته برای مراسم عملا اجرای آن بیش از ۳ ساعت به طول کشید ، اما حضار مشتاقانه در تمام مراحل آن با تشویق های بسیار ، همراه بودند.