درخواست نیازهای شیطان از خداوند پس از خروج از بهشت

تازه ها

درخواست نیازهای شیطان از خداوند پس از خروج از بهشت

نظرات ()

ابوامامه از حضرت رسول اکرم (ص) نقل کرده که آن حضرت فرموده است : پس از آنکه شیطان از درگاه الهی رانده شد و او را به زمین فرستادند , عرض کرد : خداوندا ! مرا از درگاه خود راندی و به زمین فرستاده و از نعمت های بهشت محروم نمودی . من در دنیا احتیاجاتی دارم تا بتوانم زندگی کنم . آنها را برای ادامه ی زندگانیم آماده و مهیا نما تا در تنگنا نباشم .

 

خداوند فرمود : نیاز های تو کدامند ؟

 

شیطان عرض کرد : خدایا ! من به خانه و منزل نیاز دارم . به من خانه ای عنایت فرما .

 

خداوند فرمود : حمامها را خانه ی تو قرار دادم .

 

شیطان گفت : من نیاز به نشستن دارم و جایی را برای آن می خواهم .

 

خداوند فرمود : جای نشستن تو بازار ها , کوچه ها , خیابانها , و در مغازه هاست . تا در آنجا بنشینی و مردم را به گناه , کم فروشی , رشوه , ربا , غش در معامله , نگاه به ناموس مردم , دروغ , خیانت و غیره بکشانی . در حدیثی آمده که : بازار محل عیش و لذت بردن شیطان است .

 

شیطان گفت : خدایا ! من غذا میخواهم . غذای من از کجا تامین بشود ؟ خداوند فرمود : غذایت را در سفره ای قرار دادم که بر سر آن سفره "" بسم ا... "" گفته نشود .

 

شیطان گفت : خداوندا ! من نیاز به آب و آشامیدنی دارم . آن را از کجا بدست آورم ؟

 

خداوند فرمود : نوشیدنی های تو شراب و هر چیز مست کننده ای است .

 

شیطان گفت : برایم اذان گویی قرار بده .

 

خداوند فرمود : اذان تو وسایل موسیقی و موذن تو کسی است که با این وسایل می نوازد و آنها را به کار میگیرد .

 

شیطان گفت :برایم قرآنی قرار بده تا در آن نگاه کنم .

 

خداوند فرمود : قرآنت شعر است .

 

شیطان : برایم حدیثی قرار بده .

 

خداوند فرمود : حدیث تو دروغ و دروغگویی است . کسی که دروغ میگوید , حدیث تو را می گوید .

 

شیطان : برایم دام و وسیله ی شکار قرار بده .

 

خداوند فرمود : زنان را وسیله ی صید و بدام انداختن مردم قرار دادم .