معرفی شیطان از زبان خودش

تازه ها

معرفی شیطان از زبان خودش

نظرات ()

روزی ""علی بن محمد صوفی "" شیطان را دید . آن ملعون از صوفی پرسید : تو کیستی ؟ جواب داد : من از فرزندان آدم (ع) هستم . شیطان گفت :"" لا اله الا الله "" ! تو از قومی هستی که گمان می کنند از دوستان خدایند در حالی که نسبت به او گناه می کنند ! می پندارند از دشمنان شیطانند در حالی که او را اطاعت می کنند ! صوفی گفت : تو کیستی ؟ جواب داد : من صاحب قدرت و اسم بزرگ و طبل عظیم هستم . من قاتل هابیلم , سوار شونده در کشتی نوحم , پی کننده ی ناقه ی صالحم , روشن کننده ی آتش ابراهیمم , طراح قتل یحیایم , غرق کننده ی قوم فرعون در نیلم , به حرکت درآورنده ی وسائل سحر, و جادوی جادوگران در برابر موسایم , سازنده ی گوساله ی سامری بنی اسرائیلم , سازنه و صاحب اره بر فرق زکریایم , حرکت کننده با لشکر ابرهه برای خراب کردن خانه ی کعبه با فیلانم , طراح ناموفق قتل پیامبر اسلام در احدو حنینم , به وجود آورنده ی لشکر صفینم , القا کننده و بوجود آورنده ی حسد روز سقیفه در قلوب منافقانم .......................... من صاحب هوج (= کجاوه ) در روز جنگ بصره و جملم , من شتر عایشه در روز جملم , دشنام دهنده در روز عاشورا و کربلا به مومنانم , من اما و رهبر و دستور دهنده ی منافقانم , من بزرگ پیمان شکنانم .من رکن و ستون ظالمانم , گمراه کننده ی مارقینم , نابود کننده ی اولینم , به انحراف کشنده و گمراه کننده ی آخرینم , "" ابومره "" نه مخلوق از گل بلکه خلق شده از آتشم , غضب شده رب العالمینم , من لعنت شده ی خدا و فرشتگان و همه ی نیکان اعم از جن و انس و سایر مخلوقاتم .

 

 

صوفی گفت : تو را به حق آن خدایی که بر گردن تو حق دارد , مرا راهنمایی کن بر عملی که به واسطه ی آن تقرب به خدا پیدا کنم و در مشکلات روزگارم کمک بگیرم .

 

 

شیطان گفت :: در دنیا به آن چه تو را کفایت می کند قانع باش و کمک بگیر بر آخرت خود به دوستی علی بن ابیطالب و دشمن باش با دشمنان او . به درستی که من خدا را در هفت آسمان عبادت کردم و او را در هفت زمین معصیت نمودم . هیچ فرشته ی مقربی و یا پیامبر مرسلی را نیافتم مگر این که به واسطه دوستی علی (ع) به خدا نزدیک شده باشد .

 

صوفی گفت : ناگهان شیطان از پیش چشمم غایب شد و من نزد حضرت امام باقر (ع) آمدم و این خب را برایشان بازگو نمودم . حضرت فرمود :: آن معلون شیطان بود که به زبان ایمان اورد اما در قلب خود کافر است.