راههای افزایش سرعت در هنگام کار با اینترنت

تازه ها

راههای افزایش سرعت در هنگام کار با اینترنت

نظرات ()

راههای افزایش سرعت هنگام کار با اینترنت

در گام اول افرایش سرعت ؛ به عوامل مختلف بستگی دارد:

در وهله اول با بهینه کردن سخت افزارهایی چون مودم، پردازنده و رم، به طور کلی کامپیوتر شما از قدرت بیشتری برخوردار خواهد شد که از جمله در هنگام کار با اینترنت نیز خود را نشان خواهد داد.

ISP - یا سرویس دهنده اینترنت یعنی کسی که شما از آن حساب اینترنت می خرید بسیار مهم است. و هرچه این مرکز از امکانات و قدرت بیشتر، یا خطوط پرسرعت تر برخودار باشد، به طور مستقیم در سرعت اینترنت شما هم تأثیرگذار خواهد بود. نکته دیگر اینکه سرعت برقراری یک ارتباط عادی به طور معمول باید بیشتر از ۳۰ kb/s باشد.

در نهایت یک سری ترفندها و نکات نرم افزاری در این زمینه راه گشاست. موارد بالا را به عهده شما می گذاریم و چند ترفند و نکته نرم افزاری برای بالابردن سرعت در هنگام کار با اینترنت در اینجا بیان می کنیم:

حذف فایلهای زاید

با هر بار مرور یک سایت یا صفحه خاص از اینترنت، آن صفحه در هارد دیسک کامپیوتر شما ذخیره می شود. این کار برای آن است که اگر دوباره آن قصد مرور آن صفحه را داشته باشید، اگر در آن صفحه تغییری حاصل نشده باشد، مرورگر به جای دانلود مجدد، آن صفحه را مستقیماً از روی هارد دیسک بازخوانی می کند. این کار ظاهراً به دستیابی سریعتر صفحات کمک می کند اما باید توجه داشت که با افزایش بیش از حد این صفحات در حافظه کامپیوتر، این امر عملاً به کندتر شدن سرعت بارگذاری صفحات منجر خواهد شد. نا گفته نماند که خراب شدن این فایل ها باعث بروز نقص هایی در عملکرد صحیح مرورگر خواهد شد.

پس راه مناسب آن است که هر از چند گاهی این فایل ها را از کامپیوتر خود حذف کنیم؛ برای این منظور اگر از Internet Explorer استفاده می کنید، در صفحه مرورگر خود گزینه Tools در بخش Internet Option صفحه General را باز کنید و گزینه Delete Files را کلیک کنید.