فیس بوک ابزار جاسوسی آمریکاست/ مدارک مهم هنوز برملا نشده اند

تازه ها

فیس بوک ابزار جاسوسی آمریکاست/ مدارک مهم هنوز برملا نشده اند

نظرات ()


موسس سایت افشاگر ویکی لیکس در اظهاراتی شبکه اجتماعی فیس بوک را یک ابزار جاسوسی برای آمریکا توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، "جولیان آسانگ" در مصاحبه اخیر خود با سایت "راشا تودی" گفت: فیس بوک تنفرآمیزترین ابزار جاسوسی است که تاکنون خلق شده است.

به گفته آسانگ فیس بوک یک گنجینه اطلاعاتی بسیار بزرگ از نام و سوابق افراد است که کاربران آن را به شکل داوطلبانه در اختیار این شبکه اجتماعی قرار می دهند، ولی این ابزار توسط دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی آمریکا مورد بهره برداری قرار می گیرد.
 
آسانگ در بخش دیگری از مصاحبه خود گفت: هر کس که نام و مشخصات دوستان خود را به شبکه اجتماعی فیس بوک اضافه می کند باید بداند که به شکل رایگان در خدمت دستگاه های اطلاعاتی آمریکاست و این گنجینه اطلاعاتی را برای آنها تکمیل می کند.
 
آسانگ مدعی نیست که دستگاه های اطلاعاتی آمریکا شبکه اجتماعی فیس بوک را می چرخانند ولی به عقیده وی دسترسی این دستگاه ها به اطلاعات ذخیره شده در فیس بوک آن را به یک ابزار خطرناک بدل کرده است.
 
به اعتقاد آسانگ، موضوع این نیست که فیس بوک را دستگاه های اطلاعاتی آمریکا هدایت می کنند. مسئله این است که دستگاه های اطلاعاتی آمریکا می توانند با روش های حقوقی و یا سیاسی این شبکه اجتماعی را تحت فشار قرار دهند.

وی در بخش دیگری از مصاحبه خود به مدارک و اسناد محرمانه دولت آمریکا که توسط ویکی لیکس افشا شده اند، اشاره کرده و گفت که مدارک بسیار مهم هنوز برملا نشده اند.
 
آسانگ گفت: ما تاکنون فقط مطالب مخفی و طبقه بندی شده را افشا کرده ایم . تاکنون اسناد بسیار محرمانه به دست ما نیافتاده است. مطالب و مدارک واقعا شرم آور و بسیار مهم و جدی هنوز در اختیار ما قرار نگرفته ولی یک چنین مطالبی واقعا وجود دارد.
 
جولیان آسانگ در پایان این مصاحبه با حمله شدید به صنعت رسانه های گروهی گفت که اخبار و مطالب آنها به شدت کنترل شده و غیرواقعی هستند و عملا برای جلوگیری از وقوع جنگ و یا برکنار کردن دولت ها و سیاستمداران فاسد و خودکامه کاری انجام نمی دهند.
 
آسانگ افزود: به نظر من رسانه های گروهی موجود در کل آنقدر بد هستند که گاه آدم فکر می کند شاید بدون وجود آنها ما می توانیم دنیای بهتری داشته باشیم