جاسوسی اپل از کاربران

تازه ها

جاسوسی اپل از کاربران

نظرات ()

جاسوسی اپل از کاربران


با کشف فایلی مخفی در سیستم‌عامل آی.او.اس4 مشخص شد که آی‌پدهای نسل سه و آی‌فون‌های شرکت اپل، جزئیات حرکت صاحبان خود را مخفیانه ذخیره می‌کنند. آیا نقض حریم خصوصی برای اپل دردسرساز خواهد شد؟

به گفته پژوهشگران، آی‌پدهای نسل سه و آی‌فون‌های اپل، جزئیات حرکت صاحبان خود را مخفیانه ذخیره می‌کنند. به ادعای آلزدیر آلن و پیت واردن، این اطلاعات در یک فایل پنهان رمزگذاری نشده، ذخیره می‌شود و با داشتن نرم‌افزار مناسب، می‌توان دقیقا مسیر حرکت دارنده دستگاه را مشخص کرد.

اپل

اپل هنوز در این مورد اظهار نظر نکرده است، هرچند که پژوهشگران نیز ادعایی در مورد ارسال این داده‌ها به سرورهای اپل و یا استفاده اپل از این داده‌ها مطرح نکرده‌اند.

این یافته، اکثر دارندگان آی‌فون را شگفت‌زده خواهد کرد، چرا که دستگاه‌های آنها هیچ نشانه‌ای از توانایی ذخیره این داده‌ها را بروز نداده‌اند. با این‌که اپل هیچ‌گاه به امکان چنین کاری مستقیما اشاره نکرده، ولی تلویحا در شرایط استفاده دستگاه‌ها، به چنین موردی پرداخته شده است: «ممکن است که ما داده‌هایی از قبیل شغل، زبان، کد پستی، مکان و منطقه زمانی محل استفاده یک محصول اپل را گردآوری کنیم تا بتوانیم به درک بهتری از رفتار مشتریان و بهبود کیفیت محصولات، خدمات و تبلیغاتمان برسیم».