انتقاد شدید مک‌آفی از سیاست‌های امنیتی گوگل

تازه ها

انتقاد شدید مک‌آفی از سیاست‌های امنیتی گوگل

نظرات ()

انتقاد شدید مک‌آفی از سیاست‌های امنیتی گوگل

مک آفی به علت عدم توجه گوگل به مشکلات امنیتی تولیدات و خدمات به شدت از این شرکت انتقاد کرد.
 
به گزارش فارس به نقل از آی تی پی، مهم ترین انتقاد موسسه امنیتی مک آفی به گوگل آن است که این شرکت برای ارتقای امنیت سیستم عامل آندروید و همین طور بازار برنامه های آن تلاش کافی نمی کند. 
کارشناسان مک آفی معتقدند رویکرد تهاجمی گوگل برای تسخیر سهم بیشتری از بازار گوشی های هوشمند باعث بی توجهی آن به رعایت استانداردهای امنیتی شده و نتیجه این امر تسهیل فعالیت هکرها و جانیان انلاین بوده است. 
مک آفی می گوید بی خیالی گوگل باعث شده بدافزارنویسان در محیط اندروید کاملا احساس راحتی کنند و این مساله در درازمدت به نفع گوگل نبوده و از کاربران آندروید به طور قطع خواهد کاست.
بر اساس بررسی های مک آفی در چهار سال و نیمی که از عرضه سیستم عامل آندروید می گذرد، برخی از بدافزارهایی که برای نسخه ابتدایی آندروید طراحی شده بود، کماکان فعال هستند و این نشان می دهد گوگل تا چه حد به ارتقای امنیت این سیستم عامل اعتنا می کند. 
همچنین علیرغم انتقادهای گسترده گوگل تاکنون تنها 58 برنامه ویروسی و آلوده را از بازار آنلاین آندروید پاک کرده، حال آنکه مک آفی معتقد است تعداد برنامه های آلوده موجود در این بازار که حاوی کدهای مخفی سارق اطلاعات شخصی کاربران هستند بسیاری بیشتر است. 
سیستم عامل آندروید هم اکنون 20 درصد از بازار سیستم عامل های گوشی های هوشمند را در اختیار دارد.