Microsoft Windows Server 2003

تازه ها

Microsoft Windows Server 2003

نظرات ()

در این جلسه روش نصب AD و راه اندازی DC را آموزش خواهیم داد در ابتدا باید برای نصب مواردی را که در پست قبلی آموزش سرور 2003 گفته بودم باید رعایت شود و قابل ذکر است که این طریق نصب ، طریقه نصب به صورت حرفه ای می باشد و در صورتی که بخواهید می توانید به صورت خیلی آسان از طریق پنجره ی Manage Your Server از داخل Administrative Tools این کار را به راحتی تمام و به صورت Wizard انجام دهید.

برای شروع نصب منوی Start را باز کرده و در RUN عبارت زیر را تایپ می کنیم :  DCPROMO

در صفحه ابتدایی خوش آمدگویی مبنی بر نصب Active Directory ظاهر خواهد شد. 

بر روی دکمه ی Next کلیک می کنیم و به صفحه بعدی هدایت می شوید.

در این صفحه به شما هشدار می دهد که در صورتی که در شبکه خود کامپیوترهایی با سیستم عاملهای Win 95 و یا Win NT SP 3.0 یا قدیمی تر داشته باشید نمی توانند به DC وصل شوند و عملیات Login را انجام دهند و نمی توانند از منابع به اشتراک گذاشته شده در شبکه استفاده کنند.

بر روی دکمه Next کلیک کرده و به صفحه بعدی بروید.

در این صفحه که عکس آنرا در بالا مشاهده می کنید دو گزینه وجود دارد که در صورتی که شما گزینه اول را انتخاب کنید یعنی اینکه می خواهید اولین DC را برای Domain خود ایجاد کنید و در صورتی که گزینه دوم را انتخاب کنید یعنی اینکه می خواهید برای DC اول که قبلا را انداخته اید یک DC پشتیبان یا Backup ایجاد کنید. 

 گزینه اول را انتخاب کرده و دکمه Next را کلیک نمایید.

 در صفحه بعدی با توجه به اینکه در صفحه قبل گزینه اول را انتخاب کرده اید ، 3 گزینه پیش رو دارید :

 گزینه اول را انتخاب کنید در صورتی که Domain ای که راه اندازی می کنید اولین Domain برای یک Forest جدید می باشد. گزینه دوم برای مواقعی می باشد که می خواهید یک Child Domain در داخل یک Domain Tree که از قبل وجود داشته است ، ایجاد کنید. و اما گزینه سوم برای زمانی می باشد که شما نمی خواهید Domain ای که ایجاد می شود به عنوان Child برای یک Domain tree باشد و می خواهید این Domain در یک Domain Tree جدید اضافه شود.

 گزینه اول را انتخاب کنید و بر روی Next کلیک کنید.

 در صفحه بعدی که بسیار مهم می باشد شما می بایست نامی را که می خواهید برای Domain خود داشته باشید وارد نمایید که بطور مثال بنده در این عکس SecureNetworks.local را در نظر گرفته ام.