ماریسا میر و گوگلی کردن یاهو

تازه ها

ماریسا میر و گوگلی کردن یاهو

نظرات ()

اگر چه مدت زیادی از به دست گرفتن سکان مدیرعاملی یاهو توسط یکی از کارمندان ارشد گوگل نمی گذرد، اما به نظر می رسد که Marissa Mayer به طور جدی قصد انجام تغییرات و بازسازی این شرکت را دارد. هرچند که شایعات حاکی از آن است که این تغییرات ممکن است به شبه گوگل شدن یاهو بیانجامند! 


به گزارش Kara Swisher از سایت AllThingsD، میرسا تاکنون برخی تغییرات در دفتر مرکزی یاهو را شروع کرده است که از آنها می توان به جلسات عصر جمعه با حضور همه کارمندان و رایگان کردن تمام غذاهای کافه URL یاهو اشاره کرد. شاید برخی بگویند که میر این ایده ها را از گوگل قرض می گیرد. اما نباید فراموش کرد که کارهای این چنینی امروزه تبدیل به استانداردی در بسیاری از شرکت های دره سیلیکون شده اند و جاهایی مانند یاهو با عدم اجرای چنین کارهایی، باعث دلخوری مهندسان شان شده بودند. 


درست است که این ها تغییرات کوچکی هستند، اما کارهای این چنینی در شرکتی که وجهه عمومی و تصور داخلی آن در هفت سال گذشته رو به زوال گذاشته بود، باعث دلگرمی هستند. 


Swisher در گزارش خود می گوید که علاوه بر جلسات هفتگی و برنامه غذایی جدید، مِیِر به دنبال تغییرات اصلی و بزرگتری هم هست. برای مثال تغییر محیط کاری «برای افزایش حس همکاری و جذابیت محیط» یا بهبود و ارتقاء محصولات اصلی یاهو مانند ایمیل، فلیکر و بخش جستجو. 


البته منابع Swisher گفته اند که در آینده نزدیک (و شاید روزهای آینده) شاهد یک تغییر و گام بلند تکنولوژیکی یا عرضه محصول جدید در یاهو خواهیم بود. جالب است بدانید که مجله Fast Company در سال ۲۰۰۶ ماریسا را «اسلحه سری گوگل» نامیده و مجله سان فرانسیسکو در سال ۲۰۰۸ به وی لقب Googirl داده بود! 


به نظر شما فعالیت های خانم میر در یاهو تا چه اندازه با موفقیت همراه خواهند بود و می توانند باعث تکان خوردن و سرعت بیشتر این غول پیر اینترنتی شوند؟