آدرس ایمیل جدید؛ فیس بوک به جنگ با فیشینگ می رود

تازه ها

آدرس ایمیل جدید؛ فیس بوک به جنگ با فیشینگ می رود

نظرات ()

فیس بوک از کاربران خود می خواهد تا هر گونه فعالیت و اقدام مشکوک نظیر فیشینگ را گزارش نمایند اما این پیام را در صفحه خانگی خود جایی که برای همه قابل رؤیت است، قرار ندهند.

به گزارش سرویس امنیت و شبکه پایگاه خبری فن آوری اطلاعات ایران از ZDnet، فیس بوک در تلاش برای متوجه ساختن کاربران خود در مورد اقدامات فیشینگ phishing است که از طریق ایمیل های منسوب به فیس بوک به آدرس ایمیل کاربرانش ارسال می شود.

از زمانی که فیس بوک آدرس ایمیل کاربران خود را به user profile name @Facebook.com تغییر داده است، رسما در را به روی بسیاری از حمله های اسپم و فیشینگ گشوده است. فقط کافیست نام پروفایل فیس بوک فردی را بدانید و ایمیلی خارج از فیس بوک برای آنها ارسال کنید!

این رویداد که به رؤیایی برای اسپمرها و کابوسی برای فیس بوک تبدیل شده است از آنجا نشات می گیرد که بسیاری از کاربران فیس بوک هنوز نمی دانند که آدرس ایمیل آنها تغییر یافته است.

از این رو با ورود پیام های اسپم شده فیس بوک به اینباکس کاربران، بسیاری ندانسته با کلیک بر روی لینک های موجود در این ایمیل ها به انتشار و ازدیاد این کرم ها و ویروس ها می پردازند.

فیس بوک از کاربران خود خواسته است در صورت هر گونه مشاهده و دریافت پیام های مشکوک در اینباکس خود، می توانند با ارسال این پیام ها به آدرس phish@fb.com آن را گزارش نمایند. فیس بوک با قرار دادن یک کانال گزارش جدید سعی دارد تا حتی الامکان سیستم ها و تکنیک هایی که سعی در سرقت اطلاعات کاربران دارند شناسایی و از ادامه فعالیت آنها ممانعت به عمل آورد.