کلاهبرداری گسترده از مشتریان اپراتور آمریکایی

تازه ها

کلاهبرداری گسترده از مشتریان اپراتور آمریکایی

نظرات ()

به گزارش سرویس امنیت و شبکه پایگاه خبری فن آوری اطلاعات ایران از فارس، شرکت امنیتی وب سنس از شناسایی یک مورد کلاهبرداری اینترنتی گسترده از مشتریان اپراتور آمریکایی AT&T خبر داد.

تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار ایمیل تقلبی برای مشترکان خدمات این اپراتور ارسال شده و تلاش شده به بهانه ارائه صورت حساب اطلاعات شخصی مشترکان اپراتور مذکور به سرقت رود.

در این ایمیل های تقلبی به دروغ ادعا شده که مشترکان یاد شده باید مبالغ قابل توجهی را به AT&T بپردازند تا صورت حساب هایشان به طور کامل تسویه شود. ایمیل های یاد شده همچنین حاوی لینک به کدهای آلوده ای است که در صورت کلیک کردن کاربر بر روی آن رایانه کاربر آلوده به بدافزار خواهد شد.

کارشناسان وب سنس می گویند با کلیک بر روی لینک یاد شده کاربر به سوی وب سروری هدایت می شود که حاوی بدافزاری برای آلوده کردن رایانه افراد است. این بدافزار توسط اکثر نرم افزارهای ضدویروس قابل شناسایی و کشف نیست و به همین علت دامنه تخریب آن روز به روز بیشتر می شود.

AT&T ضمن هشدار به کاربران در مورد کلاهبرداری های یاد شده تصریح کرده که برای دریافت صورت حساب های باقی مانده اش از مشترکان از روش هایی همچون تبادل ایمیل استفاده نمی کند.