تمرینات وزنه - ساق پا

تازه ها

تمرینات وزنه - ساق پا

نظرات ()

ساق پا در حالت خمیده ساق پا حالت خمیده

ناحیه فشار : بخش دو قلوی ساق

تعداد تکرار : 20

پنجه های خود را روی تخته یا سطح 15 سانتی متر قرار دهید در فاصله 1 متری خود یک میز قرار دهید تا بتوانید ارنج های خود را روی ان تکیه دهید.از یار تمرینی خود بخواهید که روی کمرتان بنشینید. پاشنه های خود را تا جای ممکن پائین ببرید تا عضلات ساق تحت کشش قرار بگیرند. زانوها را صاف نگهدارید و به ارامی شروع کنید روی پنچه های خود بروید به طوری که عمده وزن بدن روی انگشتان شست قرار بگیرید.12 تکرار کامل و با فرم صحیح اجرا کنید سپس 8 تکرار تقلبی هم به دنبال ان انجام دهید تا پمپاژ خون به حداکثر برسد.


ساق پا نشسته با دستگاه ساق پا نشسته با دستگاه
 
ناحیه فشار : بخش جلویی ساق ها 
 
تعداد تکرار : ۲۰
 
روی دستگاه بنشینید و زانوهای خود را زیر وزنه بگذارید پنچه ها باید روی سکو باشند و وضعیت کلی بدن باید راحت باشد.با انتقال دادن وزن به پنچه ها وزنه را بالا ببرید. در بخش پائین حرکت هم به موقعیت کشش کامل بازگردید به طوری که کششش کامل را روی ساق ها خود احساس کنید حین اجرای حرکت باید اندکی پاها را متمایل به بیرون بدن نگهدارید.

ساق پا با دستگاه پرس پا ساق پا پرس

ناحیه فشار : دو قلوی ساق ها

تعداد تکرار : 20

داخل دستگاه قرار بگیرید.دست ها را روی زانو های خود بگذارید و زانوها را اندکی خمیده نگهدارید پنچه ها را روی پائین ترین سطح سکوی دستگاه قرار بدهید و پاشنه ها را خارج از ان حال حرکت ساق را اجرا کنید.


ساق پا ایستاده ساق پا ایستاده

ناحیه فشار : بخش دو قلوی ساق

تعداد تکرار : 20

داخل دستگاه بروید و شانه های خود را زیر تشک ها قرار دهید و پنچه های پا را روی سکو در بخش پائین حرکت تا کشش کامل بروید و سپس به ارامی روی پنچه ها بروید تا جایی که ساق ها به انقباض کامل برسند 12 تکرار کامل بروید سپس 8 تکرار نیمه برای پمپاژ خون بیشتر.