DSLمودم و(نرخ دانلود و آپلود)

تازه ها

DSLمودم و(نرخ دانلود و آپلود)

نظرات ()


مودم يکي از ابزارهاي رايانه‌اي است که براي اتصال دو کامپيوتر به يکديگر از طريق خطوط‌ مختلف مخابراتي استفاده مي‌‌شود. البته هريک از اين دو کامپيوتر مي‌‌توانند راهي به يک شبکه رايانه‌اي باشند.

نام مودم (Modem) مخفف Modular-Demodular است. يعني وسيله‌اي که سيگنال‌ها را مدوله يا دمدوله مي‌کند.

مودم‌ها انواع مختلفي دارند که در کل مي‌‌توان آنها را به اين گروه‌ها تقسيم بندي کرد.

اين واژه برگرفته از ( تلقيق کردن Modu late و تلقيق زدائي de modulate) گرفته شده يک قطعه است که يک آنالوگ حامل سيگنال را به اطلاعات ديجيتالي ريزي تلقيق مي سازد و همچنين سيگنال حاملي را بر اطلاعات انتقال يافته که برداري مي کند. هدف ايجاد سيگنالي است که به راحتي قابل انتقال و رنگشايي براي توليد مجدد اطلاعات ديجيتالي اوريجينال است. مودم طي جهت اهداف مختلف انتقال سيگنال هاي آنالوگ براي راندن ديووها به راديو استفاده مي شوند. نمونه ي مشهور مودم باند صداست که ديجيتال os' , 'ls يک کامپيوتر شخص را تبديل به اصوات مي کند که قابل انتقال در خطوط تلفن سيستم هاي تلفن قديمي پهن هستند (PoTs)، وقتي در جهت ديگر دريافت شدند، آن os, ls را به عقب به شکل استفاده شده و توسط يک USB، سريال و يا اتصال شبکه اي تبديل مي کند. مودم ها در کل توسط مقادير اتصالاتي که قادر به ارسال در زمان ارائه شده هستند طبقه بندي مي شوند و به طور نرمال در بيت در هر ثانيه اندازه گيري مي شوند (bps). همچنين قادر به طبقه بندي شدن توسط Baud (تعداد سمبل هاي متمايز انتقال يافته در هر ثانيه) هستند اين تعداد و شماره ها مستقيماً متصل مي شوند اما الزاماً نه درحالت خطي.

مودم هاي سريعتر که در اينترنت روزانه استفاده مي شوند، مودم هاي کابل و مودم هاي ADSL هستند. در ارتباطات تلفني، مودم هاي راديويي چهارچوب هاي مکرر از اطلاعات را در سرعت هاي اطلاعاتي بالا در اتصالات راديويي ميکروويو انتقال مي دهند که بعضي از آنها بيش از يکصد ميليون بيت در هر ثانيه را منتقل مي سازند. مودم هاي نوري اطلاعات را فيبرهاي نوري انتقال مي دهند. اغلب اطلاعات متصل شده ي درون قاره اي کنوني از مودم هاي نوري براي انتقال در فيبرهاي نوري زيردريايي استفاده مي کنند. مودم هاي نوري به طور روتين داراي نرخ ها و سرعت هاي اطلاعاتي در دسترس حدود يک ميليون (910×1) بيت در هر ثانيه دارند. يک کيلو بيت در هر ثانيه ( s/kbit يا s/ kb يا (kbpsهمانطور که در اين مقاله استفاده شد ميانگين 1000 بيت در هر ثانيه است و 1024 بيت در هر ثانيه نمي باشد. براي مثال يک مودم 56 کيلويي قادر به انتقال اطلاعات تا بيش از 56000 بيت در هر ثانيه از طريق خط تلفن است.