چگونگی حذف اطلاعات شخصی در اینترنت

تازه ها

چگونگی حذف اطلاعات شخصی در اینترنت

نظرات ()

احتمالا شما هم سالهای سال است که در اینترنت به گشت و گذار می پردازید,عضو بعضی سایت ها و انجمن های اینترنتی می شوید , پروفایل خود را در شبکه های اجتماعی ایجاد می کنید و در موتورهای جستجو به دنبال موضوعات مورد علاقه خود می گردید. آیا تا به حال از خود پرسیده اید که پس از این همه فعالیت آنلاین , اینترنت از شما چه می داند؟

مطمئنا شما هم بعد از اینکه متوجه شوید چه میزان از اطلاعات شخصیتان به صورت آنلاین در اینترنت موجود است , تعجب خواهید کرد .

در این مقاله , چند شیوه مختلف را برای کشف اطلاعات فردی افراد در اینترنت معرفی خواهیم کرد .

1.اطلاعات مربوط به خود را در میان شبکه های اجتماعی جستجو کنید:

چنانچه مایلید از اطلاعات مرتبط با خود در شبکه های اجتماعی آگاه شوید , شاید بد نباشد سری به سایت www.social-searcher.com بزنید . سایت مذکور به شما امکان می دهد بدون نیاز به ورود به شبکه های اجتماعی Facebook , Twitter, Google , Linkedln, نام خود را در انها جستجو نمایید .این سایت علاوه بر جستجوی نام شما در میان پروفایلهای شبکه های اجتماعی ,پست های منتشر شده در آنها را هم بررسی میکند. به این ترتیب اگر در پستی در مورد شما صحبت شده باشد ,از آن مطلع می شوید. برنامه ای نیز برای سیستم عامل Android طراحی شده است که از این آدرس قابل دریافت است:   bit.ly/searcher2.

 2. ببینید Facebook از شما چه می داند:

برای اینکه بررسی کنید چه میزان از اطلاعات شخصی شما در دسترس کاربران Facebook قرار دارد , در گوشه بالا از سمت راست تایم لاین , روی منو بازشوی مجاور آیکن چرخ دنده کلیک کرده و گزینه View As را انتخاب نمایید. نام یکی از دوستان خود را وارد کنید تا تایم لاینی که از شما به او نشان داده می شود, به نمایش درآید. در ضمن می توانید روی Public کلیک کنید تا ببینید دیگر کاربران Facebook با جستجوی نام شما به چه صفحه ای هدایت می شوند. +Google نیز کارکرد مشابهی را ارائه می دهد.برای این منظور وارد پروفایل خود شده و گزینه View As را انتخاب نمایید. حال نام فرد مورد نظر را وارد کرده یا روی گزینه Public کلیک نمایید .

3. جستجوی داده هایی که مدت هاست به سراغ آنها نرفته اید:

شمار اندکی از کاربران اینترنت, تمام پروفایل هایی که تاکنون ساخته اند یا محتوایی که با دیگر کاربران به اشتراک گذارده اند را به یاد نمی آورند در حالی که ممکن است این داده ها, هنوز برای کاربران اینترنت قابل دسترسی باشند !!

می توانید از موتورهای جستجوی قدرتمند Pipl به آدرس www.pipl.com استفاده نموده و تمام ردپاهایی را که در ضمن انجام فعالیت های آنلاین به جا گذاشته اید, از بین ببرید. این سایت می تواند تصاویر و ویدئوهای قدیمی شما را در Flicker و You Tube, حساب های کاربری بلا استفاده در شبکه های اجتماعی و پست های قدیمی تان در اتاق های گفتگو را پیدا کند!

برای یافتن اطلاعات شخصی دیگری که شاید در حال حاضر از خاطر برده اید, میتوانید به آدرس www.123people.co.uk مراجعه نمایید .این سایت نیز در میان وبلاگ ها , اخبار و مستندات آنلاین جدید به جستجوی اطلاعات شما می پردازد. سایت www.webmii.com بر اساس این که نام شما به چه میزان قابلیت پیدا شدن دارد, به شما امتیز می دهد. در اینجا جا دارد از سایت www.spokeo.com نیز اسم ببریم. این سایت, قابلیت جستجوی نام های کاربری را برای شما فراهم می کند. البته برای مشاهده نتایج, لازم است در آن عضو شوید.

4.اجازه ندهید مرورگرتان , جاسوسی شما را بکند:

کوکی ها را فراموش کنید, امروزه مشخص شده است که مرورگر شما می تواند مانند یک جاسوس خبره و حرفه ای تر از کوکی ها, اطلاعات فنی سیستم و برخی مشخصات فردی شما را در اختیار سایت های اینترنتی و ابزارهای ردیابی قرار دهد.این اطلاعات, مواردی مانند آدرس IP, محل جغرافیایی, افزونه مرورگرها, فونت هایی که نصب کرده اید,فعال بودن یا نبودن Java Script و Flash در سیستم و حتی رزولوشن تصویر صفحه نمایش شما را شامل می شود.

برای پیشگیری از این اتفاق, به سایت www.stayinvisible.com سر زده و از عدم انتشار اطلاعات محرمانه توسط مرورگر خود اطمینان حاصل نمایید.

حال چنانچه اطلاعات شخصی که از خودتان در لابه لای صفحات اینترنت یافته اید شما را آزرده کرده است, خیلی راحت با فراگیری نکاتی که در ادامه ذکر شده,خود را از شر این اطلاعات خلاص کنید.

5.ابزار ذخیره خودکار جستجوها در Google را خاموش کنید:

حتی اگر بطور مرتب نسبت به حذف سابقه موارد جستجو شده در مرورگر خود اقدام می کنید, Google باز هم جزئیات جستجوهای شما و پیوندهایی را که روی آنها کلیک می کنید, ثبت و ضبط می کند تا نتایج بهتری را برای جستجوهای آینده ارائه نماید.برای مشاهده و حذف این داده ها,به آدرس www.google.com/history مراجعه نمایید.حال برای حذف تمام داده های جستجو روی remove all web history کلیک کنید.البته برای حذف برخی موارد بخصوص هم میتوانید ورودی های خاص را انتخاب کرده و نسبت به حذف آنها اقدام نمایید. برای متوقف نمودن عمل ذخیره جستجوها توسط Google روی pause کلیک کنید.