چه آنتی ویروسی برای سازمان خود نخریم !!!

تازه ها

چه آنتی ویروسی برای سازمان خود نخریم !!!

نظرات ()

توصیه به خرید آنتی ویروس برای یک سازمان بسته به نیازهای سازمان، نمایندگان و دسترسی پذیری به سیستم خدمات و پشتیبانی و کیفیت آنتی ویروس های موجود در بازار دارد.

اما متاسفانه چند وقتی است بخاطر تحریم های شرکتهای خارجی، برخی از شرکتهای کلاهبردار داخلی از آن سو استفاده کرده و اقدام به فروش آنتی ویروس کرک شده و غیر اورجینال به سازمانها و شرکتهای دولتی و خصوصی می کنند. سود هنگفت و 100 درصدی فروش این نوع آنتی ویروس ها این افزاد شیاد را ترغیب به فروش CD آنتی وبروس 2000 تومانی با قیمتهای عجیب و غریب می کند. البته قیمت ها به صورت داینامیک و بسته به مشتری تغییر می کند، مثلا برای فروش مکافی به یک بانک درخواست چند صد میلیون می کنند تا فروش به یک سازمان کوچک 150 تایی که اون هم طبقه بندی خودش را دارد و از 10 میلیون تا 750 هزار تومان متغیر می باشد.

در اینحا می خواهم ساده ترین راه های شناسایی آنتی ویروس های اورجینال و کرکی را بنویسم:

1. آنتی ویروس های مکافی، سیمانتک، ایست ناد 32 را حتی از نمایندگان مشهور این برندها نیز خریداری نکنید. این شرکتها به هیچ وجه فروشی در ایران نداشته و مباحثی مانند خرید به نام کشور دیگر، خرید از نماینده دبی، دور زدن تحریم و خرید به نام شخص ثالث و... همگی کذب و کلاهبرداری می باشد. با توجه به تحریم کسپراسکای اخیرا برخی اقدام به فروش نسخه غیر اورجینال این آنتی ویروس به سازمانها کرده اند.

2. هیچ ارزانی بی حکمت نیست؛ قیمت های جهانی این آنتی ویروس ها در سایت آنها قابل رهگیری می باشند. قیمت های قابل ارائه در کشورهای مختلف می تواند تا 30% کمتر از قیمت جهانی آن تنها در برخی از کشورها باشد، اما قیمت بیش از اندازه پایین مثلا 200 میلیون تومان به 7 میلیون تومان به هیچ وجه قابل ارائه نیستند.

3. نکته آخر استفاده از لایسنس اورجینال آنتی ویروس می باشد. به هیچ وجه به کارتن، سی دی، پکیج و کاغذ و... توجه نکنید. راه دیگری که می توانید از اورجینال بودن محصول مطمئن شوید، بسته بودن تعداد کاربران برای هر لایسنس می باشد. یعنی اگر یک آنتی ویروس 100 کاربره خریدید فقط می توانید بر روی 100 کامپیوتر نصب کنید نه بر روی 200 کاربر. (شنیده شده برخی 500 کاربره مکافی را با قیمتی بسیار ارزان مثلا 4 میلیون خریداری و با یک تماس تلفنی با شرکت ارائه دهنده آنها اجازه نصب بر روی 1000 کامپیوتر را دریافت می کنند!!!! لایسنس به صورت تلفنی افزایش می یابد!!!!)

4. حتما اصالت نماینده را از سایت رسمی آنتی ویروس ملاحظه کنید. یعنی اگر شخصی ادعا کرد که آنتی ویروسی اورجینال مثلا کوییک هیل ارائه می دهم، باید حتما اسم او در سایت رسمی quickheal.com قابل رهگیری باشد.

در مطالب بعدی به نحوه کار این آنتی ویروس های کرکی و چگونگی فروش آنها اشاره خواهد شد.