رونمایی Nvidia از خط جدید تولید کارت گرافیکی

تازه ها

رونمایی Nvidia از خط جدید تولید کارت گرافیکی

نظرات ()



انویدیا به تازگی جدیدترین خط تولید خود را از واحد های موبایل گرافیک (GPUs) که برای استفاده در لپ تاپ ها به کار می رود رونمایی کرده است . این کارت گرافیکی ماه پیش در نمایشگاه CES لاس وگاس رونمایی شد و اکنون در مدل GeForce GT 520M, GeForce GT 525M, GeForce GT 540M, GeForce GT 550M, و GeForce GT 555.به بازار عرضه شده است . با عرضه این کارت گرافیکی تعدادی از کمپانی های معروف ساخت لپ تاپ نظیر Sony, Samsung, Lenovo,Dell ,…. برای استفاده از آن اعلام آمادگی کرده اند.



انویدیا ادعا می کند این GPUs های جدید دارای سرعت و گرافیک بالا و پیشرفته ، افزایش هماهنگی با پردازنده و دیگر مدت عمر بیشتر باتری برای نوت بوک ها می باشد. سایز این GPU 40nm بوده و با DirectX 11 کاملا هماهنگ است.

تکنولوژی جدید به کار گرفته شده در این کارت گرافیکی ها به نام Optimus با فعالیت در پس زمینه میزان مصرف باتری را با میزان فعالیت شما تنظیم می کند. برای مثال کارایی کارت گرافیکی در زمانی که شما در حال انجام یک بازی هستید افزایش اما در وضعیت کار با نرم افزارهای معمول برای مصرف کمتر باتری از میزان فعالیت اضافی کاسته می شود.ضمنا کارایی این مدل کارت گرافیک ها در گیم ها بسیار افزایش و با تلویزیون های ۳D هماهنگ شده است. پیش بینی می شود در ماه های آینده تعداد بسیاری از کمپانی ها و لپ تاپ ها به این مدل کارت گرافیکی رو بیاورند.

منبع خبر