ترفندهايي براي جستجوي بهتر تصاوير در گوگل

تازه ها

ترفندهايي براي جستجوي بهتر تصاوير در گوگل

نظرات ()

سرويس جستجوي تصاوير گوگل داراي امكان جالبي به نام «تصاوير مشابه» است كه به شما اجازه مي‌دهد ساير تصاويري كه از نظر بصري با تصوير مورد جستجوي شما شباهت دارند را به سرعت پيدا كنيد. براي مثال، اگر عكس‌هاي روي جلد مجله تايم در ارتباط با ايران را جستجو كنيد، مي‌توانيد با استفاده از ترفندهاي زير، تصاوير مشابه با هر يك از تصاوير حاصل از اين جستجو را پيدا كنيد.

البته در صورتي كه يك عكس خاص در كامپيوتر خود يا اينترنت سراغ داريد كه مي‌خواهيد تصاوير مشابه يا نسخه‌هاي باكيفيت‌تري از آن را پيدا كنيد موتور جستجوي معكوس تصاوير براي شما مفيدتر خواهد بود.

و اما ترفندهاي جستجوي تصاوير در گوگل:

۱- يافتن تصاويري كه از نظر بصري تشابه دارند

كافي است پس از جستجوي عبارت مورد نظر خود، موس را روي يكي از تصاويري كه با جستجوي شما مطابقت دارد نگاه داريد تا عبارت similar ظاهر شود. سپس روي similar كليك كنيد.

۲- يافتن نسخه‌هايي با ابعاد متفاوت از يك تصوير

فرض كنيد عبارتي را جستجو كرده‌ايد ولي تصاويري كه به عنوان نتيجه براي شما نشان داده مي‌شود ابعادي كوچك‌تر يا بزرگ‌تر از آنچه مورد نظر شماست دارند.

كافي است پس از جستجوي عبارت مورد نظر خود، موس را روي يكي از تصاويري كه با جستجوي شما مطابقت دارد نگاه داريد تا عبارت more sizes ظاهر شود. سپس روي آن كليك كنيد. اگر اين عبارت را مشاهده نكرديد، ابتدا روي similar كليك كنيد و سپس در صفحه‌ي جديدي كه براي شما نمايش داده مي‌شود به سمت چپ نگاه كنيد تا عبارت more sizes را پيدا كرده و روي آن كليك كنيد.

۳- جستجوي تصاوير در يك سايت خاص

اپراتور site به تازگي در موتور جستجوي تصاوير گوگل فعال شده است. براي مثال، براي جستجوي تمام تصاويري كه در سايت تفريح‌وار قرار دارد، كافي است عبارت site:tafreevar.com را به عبارت مورد جستجوي خود اضافه كنيد (مثال).



منبع: تفريح‌وار هر روز يك نوشتار