اموزش رفع مشكلات اجراي بازي هاي بر روي PC

تازه ها

اموزش رفع مشكلات اجراي بازي هاي بر روي PC

نظرات ()

چطور برخی مشکلات بازی های PC را رفع کنیم؟

آموزش رفع مشکلات اجرای بازی ها بر روی PC

اگر برای اجرای بازی ها، PC را انتخاب کنید، همواره دچار مشکلاتی خواهید بود که علل بسیار متعددی می توانند داشته باشند از جمله مشکل با سیستم عامل، مشکل سخت افزاری، عدم وجود برخی نرم افزار های مورد نیاز و… در اینجا هم می توانید برخی از روش های کارآمد برای رفع مشکلات بازی ها با PC را بیابید از جمله مشکلاتی که بازی های قدیمی تر با سیستم عامل های جدید تر دارند و برخی مشکلاتی که بازی های مدرن با PC ها دارند.

رفع مشکلات اجرای بازی های قدیمی تر بر روی سیستم عامل های جدید:

استفاده از DOSBox

ابتدا از اجرای بازی های بسیار قدیمی مثل بازی های سیستم عامل DOS شروع می کنیم! :) اگر به هر دلیلی قصد اجرای یکی از این بازی ها را بر روی ورژن های جدید ویندوز دارید، به احتمال بسیار زیاد ویندوز نخواهد توانست آن ها را اجرا کند پس بهترین راه برای اجرای این بازی های قدیمی استفاده از DOSBox هست که برای ویندوز، مک، لینوکس، اندروید و IOS وجود دارد!

برای استفاده از DOSBox به این لینک مراجعه کنید.

چطور برخی مشکلات بازی های PC را رفع کنیم؟

استفاده از Run as administrator:

اما مشکل دیگری که با بسیاری از بازی های قدیمی وجود دارد این است که این بازی ها باید بصورت Run as administrator اجرا شوند. برای انجام این کار هم کافیست بر روی آیکون بازی یا فایل exe راست کلیک کرده و Run as administrator را انتخاب کنید.

چطور برخی مشکلات بازی های PC را رفع کنیم؟

اگر با انجام این کار مشکل اجرای بازی شما حل می شود، پس شما می توانید با راست کلیک کردن بر روی بازی و انتخاب گزینه ی Properties ، و رفتن به تب Compatibility و زدن تیک کنار گزینه ی Run as administrator، همیشه این بازی را بصورت Run as admin اجرا کنید یعنی نیازی نیست هربار بر روی بازی راست کلیک کرده و آن گزینه را انتخاب کنید بلکه با دابل کلیک کردن بر روی بازی، خود بازی به این صورت Run as admin اجرا خواهد شد.

تنظیمات Compatibility ویندوز:

ویندوز می تواند بازی های قدیمی را به گونه ای اجرا کند که گویی روی ورژن های قدیمی ویندوز در حال اجرا اند، یعنی اگر بازی با ورزن های قدیمی ویندوز سازگار باشد، می توانید به راحتی مشکل اجرا نشدن بر روی سیستم عامل جدید خود را برطرف کنید. برای اینکار بر روی بازی راست کلیک کرده و به Properties بروید و در تب Compatibility ، تیک گزینه ی Run this program in compatibility mode for را بزنید. سپس در کادر کرکره ای پایین این گزینه، ویندوز سازگار را انتخاب کنید.

چطور برخی مشکلات بازی های PC را رفع کنیم؟

رفع برخی مشکلات در اجرای بازی های مدرن بر روی ویندوز:

آپدیت درایور ها:

اولین نکته ای که باید در رابطه با بازی های جدید انجام دهید، آپدیت درایور های ویندوزخصوصا درایور کارت گرافیک است که با مراجعه به این مطلب می توانید این کار را به راحتی انجام دهید. همین طور یکی از مهم ترین نرم افزار های مورد نیاز نرم افزار DirectX است که برای اجرای بازی های مدرن به شدت به آخرین ورژن آن نیاز خواهید داشت. اکنون تا ورژن 12 از این نرم افزار ارائه شده و با جستجو در گوگل نیز می توانید آخرین نسخه ی آن را دانلود کنید.

چطور برخی مشکلات بازی های PC را رفع کنیم؟

نصب Patch های رسمی:

شرکت های سازنده ی بازی ها همیشه پس از انتشار بازی و با توجه به درخواست های بازیبازان برای رفع برخی مشکلات بازی ها، یک سری آپدیت ها و پچ ها را منتشر می کنند که اگر شما نیز این مشکلات را در بازی مورد نظر دارید، با استفاده از این پچ ها و آپدیت ها، به احتمال زیاد مشکلتان حل خواهد شد. با یک چستجوی ساده در گوگل می توانید این پچ ها را دانلود و نصب نمایید.

 

اجرای بازی با یک هسته ی سی پی یو:

گاهی مواقع با این کار می توان برخی مشکلات از جمله لگ زدن، افت کیفیت صدا و… را برطرف کرد! برای این کار می توانید در هنگام اجرای بازی کلید های Alt+Ctrl+Delelte را نگه دارید و بعد گزینه ی Start task manager را انتخاب کنید.

سپس در تسک منیجر به تب Processes بروید و با راست کلیک کردن بر روی بازی مورد نظر گزینه ی Set Affinity را انتخاب کنید.

چطور برخی مشکلات بازی های PC را رفع کنیم؟

سپس در کنار یه گزینه غیر از All processors تیک بگذارید و تیک بقیه را بردارید و OK کنید.

چطور برخی مشکلات بازی های PC را رفع کنیم؟

انجام تنظیمات Compatibility:

باز هم تنظیمات این قسمت می تواند به شما در اجرای بازی ها کمک کند. بعد از اینکه به این قسمت رفتید می توانید تیک تمام این گزینه ها را بزنید تا تمام جلوه های ویندوز در هنگام اجرای بازی غیر فعال شود و سخت افزار شما بتواند کاملا بر روی بازی تمرکز کند.

چطور برخی مشکلات بازی های PC را رفع کنیم؟

استفاده از Game Booster:

یکی از بهترین راهها برای اجرای بهتر بازی ها، استفاده از این قبیل نرم افزار هاست. این نرم افزار با به تعویق انداختن بسیاری از پروسه های ویندوز و بستن برنامه های غیر ضروری در هنگام بازی کردن، تمرکز سخت افزارتان را تا حدود بسیار زیادی بر روی بازی جمع می کند و کمک بسیار خوبی می تواند باشد. آخرین نسخه ی این نرم افزار از این لینک قابل دریافت است.