میانبرهای صفحه کلید

تازه ها

میانبرهای صفحه کلید

نظرات ()

درست مانند خود ویندوز و همچنین دیگر نرم افزارها می توان برای سالیدورکس نیز کلیدهای میانبر تعریف کرد.

حتما می دانید که در بیشتر نرم افزارهای تحت ویندوز با زدن کلید ctrl+o پنجره open  باز می شود و دیگر موارد، برای سالیدورکس هم همینطور برای این امر کافی مانند تصاویر زیر به قسمت منوی کرکره ایی option و قسمت customize  رفته و روی آن کلیک کنید و در پنجره باز شده به تب keyboard رفته و در جلوی هر کدام از قسمت هایی که لازم به کلید میانبر هستید کلیک کنید و اقدام به تعریف آن نمائید.


مثلا من در اینجا قصد دارم که برای Extrude  اقدام به شخصی سازی کنم ، برای این منظور می توان به فیلد search for رفت و اقدام به جستجو یا از لیست مشحص شده آن را پیدا کرد و در قسمت ستونShortcut اقدام به تعریف کلید میانبر کرد ، من قصد دارم که با زدن کلید Ctrl+E دستور Extrude  فعال شود. برای این منظور به قسمت مورد نظر رفته و همزمان کلید کنترل و ای را فشار می دهم.