آموزش راه اندازی مودم

تازه ها

آموزش راه اندازی مودم

نظرات ()

 

آموزش کامل راه اندازی و انجام تنظیمات مودم ای دی اس ال (ADSL)

این دوستان  ISP یک دکانی باز کرده اند به اسم رانژه خط و بعد هم نصب مودم ای دی اس ال! من قصد دارم اینجا بطور خلاصه و مفید بگم چطور از این هزینه نصب و راه اندازی مودم که هزینه ده یا پانزده هزارتومانی هم داره فرار کنید. :)

(نکته: این ترتیب مطابق مودم مدل TP-LINK ارایه شده است. بقیه مودم ها هم کم و بیش همینطور باید باشند.)

1- IP مودم را وارد آدرس بار صفحه Browser کنید.

2- Username و Password مودم را وارد کنید تا وارد صفحه تنظیمات مودم شوید. (در این مدل admin , admin)

3- گزینه VPI/VCI را برابر 8 و 35 انتخاب کنید. دکمه EDIT را بزنید.

4- Service category  را بر روی UBR Without PCR تنظیم کنید.

NEXT

5- برای اینکه با روشن شدن مودم به شبکه وصل شوید گزینه PPPoE را علامت بزنید.

6- در Encapsulation Mode گزینه LLC/SNAP-BRIDGING را انتخاب کنید.

NEXT

7- Username  و Password ای را که از ISP گرفته اید در این قسمت وارد کنید.

8- نام سرویس دهنده مهم نیست!

9- Authentication Mode را اتوماتیک بگذارید.

10- عدد MTU برابر 1492 باشد.

NEXT

11- من از اونجایی که خریدم گفت هرجی گزینه Enale  هست را انتخاب کن! شما هم بکنید اما من نکردم!!!! فقط  WAN Service را فعال کردم.

12- و آخرین NEXT  و SAVE را بزنید.

13- حالا صفحه Brwser را ببندید و دو دقیقه صبر کنید تا تنظیمات در مودم ثبت شود.

حالا باید بتونید از اینترنت ADSL ای که خودتون تنظیم کردید لذت ببرید.

دوستان هر جا ایرادی داره بگید تا با هم درستش کنیم و برای همه قابل استفاده باشه.

موفق باشید