Callofdutyghostsبه فروش یک میلیارد دلاری خود در روز اول رسید

تازه ها

Callofdutyghostsبه فروش یک میلیارد دلاری خود در روز اول رسید

نظرات ()

Call of Duty: Ghosts به فروش یک میلیارد دلاری در روز اول رسید

چندان عجیب نیست که Call of Duty باز هم خوب بفروشد، آن هم در یک روز و فروش یک میلیارد دلاری. علاوه بر اینکه اکتیویژن توانست در یک روز این رکورد را ثبت کند، جالب است بدانید که Ghosts در مدت زمان مشابهی با Black Ops II و MW3 که از عرضه آنها گذشته میزان بیشتری در ایکس باکس لایو بازی شده است.

بابی کاتیک، مدیر عامل نه چندان محبوب اکتیویژن به موفقیت دوباره سری Call of Duty در سال های اخیر اشاره کرده و می گوید: "Call of Duty تا به اینجا بزرگترین فرنچایز این نسل بوده. تعداد بازیکنانی که طی یک سال گذشته CoD بازی کرده اند از هر سال دیگری بیشتر بوده و ما 4 میلیارد ساعت گیم پلی را ثبت کرده ایم. Call of Duty: Black Ops 2 به همراه بسته های الحاقی اش طی 12 ماه گذشته به میزانی سود ده بوده که هیچ بازی دیگری قابل مقایسه با آن نیست."

صحبت های بابی کاتیک گرچه یک موفقیت بزرگ برای شرکت اکتیویژن محسوب می شود اما همانند نغمه ای بر سر جسدی بی جان هم هست. Call of Duty: Ghosts تا کمتر از 2-3 هفته دیگر برای پلتفرم های نسل بعد در سراسر جهان منتشر می شود و می توان انتظار داشت که همانند کنسول های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان در صدر لیست خرید مردم آمریکا و اروپا در زمان تعطیلات زمستانی قرار بگیرد.

امروز نیز ویدئویی مقایسه ای منتشر شد که شباهت صحنه سینمایی بین Ghosts و MW2 رو نشان می دهد. در اقدامی تعجب برانگیز Infinity Ward حتی به خود زحمت نداده تا قسمت جدیدی را کپچر کند و از همان تصاویر ضبط شده 4 سال پیش استفاده کرده تا مبادا دلارهای بیشتری از چنگال کاتیک و سرمایه داران خارج شود.

نگاهی به سیر نزولی سری Call of Duty در زمینه کسب امتیازات خواهیم داشت (پلتفرمی که بیشترین تعداد امتیازات را دارد مد نظر است):

%Call of Duty 4 Modern Warfare: 94
%Call of Duty Black Ops: 87
%Call of Duty Modern warfare 3: 88
%Call of Duty Black Ops II: 83
%Call of Duty Ghosts: 78


البته میانگین امتیازات CoD Ghosts روی کنسول های نسل حاضر روی 74 باقی مانده و نمره فوق مربوط به کنسول پلی استیشن 4 می شود. نکته جالبی که از انتشار نقدهای مربوط به 3 بازی Ghosts، بتلفیلد 4 و Assassin's Creed IV: Black Flag می توان دریافت این است که تا به امروز حتی یک نقد هم از 3 بازی نام برده روی پلتفرم ایکس باکس وان منتشر نشده و تمامی امتیازات مربوط به کنسول پلی استیشن 4 است.

اما در این نسل تقریبا واضح است که اگر یک بازی برای پلتفرم X360 هم منتشر می شد، معیار بررسی تقریبا همواره این پلتفرم بوده. آیا مایکروسافت هنوز ایکس باکس وان را برای رسانه ها ارسال نکرده؟

به زودی نقد و بررسی مفصلی از هر دو بازی Call of Duty: Ghosts و Battlefield 4 در نارنجی خواهید خواند.