انواع بتن

تازه ها

انواع بتن

نظرات ()

 

                     
بتن آرمه و تاریخچه آن بتن آرمه و تاریخچه آن 

 

مصالح ساختمانی گوناگونی از دیرباز توسط انسان مورد استفاده قرار گرفته است. در این میان شاید بتوان از چوب، سنگ، فولاد و بتن به عنوان پرمصرف ترین مصالح ساختمانی نام برد.

 


آزمایش های مربوط به بتن الیاف پلیمری و چگونگی ساخت آن آزمایش های مربوط به بتن الیاف پلیمری و چگونگی ساخت آن 

 

 


بتن سبک هوادار بتن سبک هوادار 

 

در راستای پیشرفتهای صورت گرفته در جهان، مهندسان بخش مسکن تحقیقات جدی و مستمری انجام داده و می دهند تا بتوانند مسکن با عمر مفید زیاد (چند قرن)، استحکام بالا در مقابل بلایای طبیعی (زلزله، آتش سوزی و ...)

 


معرفی بتن الیافی معرفی بتن الیافی 

 

بتن الیافی نوعی بتن است که در ساخت آن از الیاف استفاده می‌کنند و سیمان، آب، سنگدانه و مواد افزودنی را همراه با الیاف مخلوط می‌کنند، الیاف باعث افزایش پیوستگی، مقاومت کششی، کاهش ترک های بتن و افزایش نرمی بتن میگردد.

 


بتن ریزی در هوای گرم بتن ریزی در هوای گرم 

 

هوای گرم به دمای زیاد هوا همراه یا بدون باد و رطوبت کم اطلاق می شود. این عوا مل باعث تبخیر سریع آب، افزایش سرعت آب گیری سیمان، کاهش کارایی بتن تازه و تسریع گیرش آن می شوند که می تواند موجب کاهش مقاومت نهایی بتن گردند.

 


ژئوتکستایل و الیاف پلی استر ژئوتکستایل و الیاف پلی استر 

 

پیچیدگی رفتار سازه ای در برابر بارهای تصادفی، سازه های بلند و سازه های خاص در محیطهای دریایی و غیره موجب شده نگرش جدید در بکار بردن مواد و مصالح و فرآورده های جدید ساختمانی با رفتار و خواص متفاوت از آنچه تاکنون در ساخت سازه ها بکار می رفته است بوجود آید.

 


سیستم قاب ساده بتنی نیمه پیش ساخته K با دیوار برشی بتن مسلح درجا سیستم قاب ساده بتنی نیمه پیش ساخته K با دیوار برشی بتن مسلح درجا 

 

اجرای این سیستم سازه ای به صورت قاب ساختمانی ساده بتن مسلح متشکل از اعضای نیمه پیش ساخته با اتصالات تر(درجا)و دیوارهای برشی بتن آرمه درجا است که محدودیتهای آن مطابق استاندارد 2800 می باشد

 


شاتکریت نسوز شاتکریت نسوز  

 

برای کسانی که در صنعت بتن فعالیت می کنند حوادث ناگوار سال های اخیر باعث ایجاد توجه زیادی روی تاثیر آتش روی سازه های بتنی گردیده است.

 


اهمیت آب بند بودن مخازن ذخیره آب اهمیت آب بند بودن مخازن ذخیره آب  

 

در هر واحد صنعتی بر حسب میزان مصرف آب و برای تامین مصرف پیک مقدار ذخیره آب اهمیت دارد.که باتوجه به اهمیت بالای آن باید برای آب بندی این نوع مخازن اقدام نمود.

 


بتن ریزی در زیر آب بتن ریزی در زیر آب 

 

بتن ریزی در زیر آب در ساختمانهای دریایی و آبی به کار می رود و لازمه آن :
کاربرد روشهای ویژه برای جلوگیری از خطر آب شستگی است

 


بتن ریزی در هوای سرد بتن ریزی در هوای سرد 

 

به وضعیتی اطلاق می گردد که برای سه روز متوالی شرایط زیر برقرار باشد تعریف هوای سرد:
دمای متوسط هوا در شبانه روز کمتر از 5 درجه سانتی گراد باشد (دمای متوسط روزانه میانگین حداکثر و حداقل دمای هوا در فاصله زمانی نیمه شب تا نیمه روز است)

 


بتن سبک و اثر میکروسیلیس ها در افزایش مقاومت آن بتن سبک و اثر میکروسیلیس ها در افزایش مقاومت آن 

 

تولید سیمان که ماده اصلی چسبندگی در بتن است در سال 1756 میلادی در کشور انگلستان توسط «John smeaton » که مسئولیت ساخت پایه برج دریایی«Eddystone » را بر عهده داشت آغاز شد و درنهایت سیمان پرتلند در سال 1824 میلادی در جزیره ای به همین نام در انگلستان توسط «Joseph Aspdin » به ثبت رسید.

 


بیماری مهلک سرطان بتن چیست؟ (Concrete Cancer) بیماری مهلک سرطان بتن چیست؟ (Concrete Cancer) 

 

علی رغم اینکه مدت نسبتا؛ زیادی از پیدایش بتن نمی گذرد ( حدود 125 سال ) شناخت علل فساد در پروسه ی تحقیقات میدانی و جلوگیری از بروز آن ‏‏، مقاومت زیاد ، استحکام و شکل پذیری بتن استفاده از این ماتریال را با استقبال روز افزونی مواجه ساخته است .

 


ساختمان‌های بتن‌آرمه با شیوه قالب‌های تونلی ساختمان‌های بتن‌آرمه با شیوه قالب‌های تونلی 

 

ساختمان‌های بتن‌آرمه با شیوه قالب‌های تونلی، یکی از روش‌های مورد استفاده برای اجرای ساختمان‌های با سیستم باربر دیوار و سقف بتنی است.

 


ارزیابی زیست محیطی پیامدهای کاهش دوام سازه های بتنی ارزیابی زیست محیطی پیامدهای کاهش دوام سازه های بتنی 

 

با افزایش روزافزون ابعاد و تعداد پروژه¬های عمرانی در جهان به خصوص درکشورهای در حال توسعه مانند ایران و به تبع آن مصرف رو به افزایش بتن به عنوان پرمصرف¬ترین مصالح ساختمانی در عرصه پروژه-های مختلف چون سدها، پروژه¬های نفتی و پتروشیمی، کارخانجات صنعتی، پل¬ها، فرودگاه¬ها، اسکله¬ها، سازه¬های آبی و تصفیه خانه¬های آب و فاضلاب، نیروگاه¬ها و ... از یک سو و از سوی دیگر کاهش عمر مفید و بهره¬برداری سازه¬های بتنی

 


ژئوسنتیک ژئوسنتیک  

 

ژئوسنتیک ها موادی هستند که همگام با پیشرفت صنعت پتروشیمی با استفاده ا انواع مختلف پلیمرها ساخته شده