"ارتش سایبری سوریه" حساب اسکایپ در توییتر را هک کرد

تازه ها

"ارتش سایبری سوریه" حساب اسکایپ در توییتر را هک کرد

نظرات ()

هکرهایی که مدعی شده‌اند عضو "ارتش سایبری سوریه" هستند، حساب اسکایپ در توییتر را هک کردند. آنها در پیامی از کاربران اینترنت خواستند، از سرویس‌های ایمیل شرکت مایکروسافت استفاده نکنند

چهارشنبه شب (اول ژانویه/ ۱۰ دی) در صفحه توییتر "اسکایپ" این جمله توییت شد: «از ایمیل‌های مایکروسافت استفاده نکنید (Hotmail، Outlook). آنها حساب‌های شما را کنترل می‌کنند و اطلاعات شما را به دولت‌ها می‌فروشند. جزئیات بیشتر به زودی. SEA».

"SEA" حروف مخفف عبارت "ارتش سایبری سوریه" است. نام "ارتش سایبری سوریه" یا "ارتش الکترونیک سوریه" از آغاز اعتراض‌های مردمی به رژیم بشار اسد بارها مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: دام ارتش الکترونیک سوریه برای فعالان فیس‌بوک

در این مدت خبرهایی در مورد حمله این هکرها به وب‌سایت‌های خبری (از جمله نیویورک‌تایمز و خبرگزاری فرانسه) و همچنین به حساب‌های کاربری فعالان حقوق بشر در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

این "ارتش" دلیل حملات سایبری خود به سایت‌های اینترنتی رسانه‌‌های غربی را "انتشار نادرست اخبار درباره‌ جنگ داخلی سوریه" عنوان می‌کند.

«جاسوسی را بس کنید»

"ارتش سایبری سوریه" در صفحه توییتر خود آدرس "استیو بالمر" را منتشر کرد و نوشت: «کاربران می‌توانند از استیو بالمر، رئیس مایکروسافت، بابت اینکه شرکت‌اش ایمیل‌های کاربرانش را کنترل می‌کند، تشکر کنند.»

برخی وبلاگ‌ها از ارسال پیام دیگری از حساب اسکایپ در تویتتر خبر داده‌اند. در این پیام نوشته شده بود: «توسط ارتش الکترونیکی سوریه هک شد. جاسوسی را بس کنید!»

حساب توییتر اسکایپ از هکرها پس گرفته شده و این پیام‌ها پاک شده‌اند. اسکایپ در توییتی خبر داد که اطلاعات کاربران‌اش در خطر نیست و بابت اخلال ایجاد شده ابراز تاسف کرد.

ارتش سایبری سوریه، هم‌چنین در اوایل ماه اوت کوشیده بود سایت‌های واشنگتن‌پست، فایننشیال‌تایمز، خبرگزاری فرانسه و آسوشیتدپرس را هم هک کند.

این گروه در پی هک کردن اینترنتی خبرگزاری آسوشیتدپرس، خبر جعلی "انفجارهای مهیب در کاخ سفید" را منتشر کرد و نوشت که "باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا، زخمی شده است". پس از انتشار این خبر، ارزش سهام شرکت‌های آمریکایی بلافاصله سقوط کرد.

اتهام همکاری با نهادهای امنیتی به شرکت‌های اینترنتی

مایکروسافت و سایر شرکت‌های اینترنتی متهم‌اند که اطلاعات کاربران خود را در اختیار آژانس امنیت ملی آمریکا قرار می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اقدام غول‌های دنیای مجازی علیه سازمان‌های جاسوسی

ادوارد اسنودن، پیمانکار پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا، تابستان گذشته اسنادی را افشا کرد که بر اساس آنها اطلاعات کاربران شرکت‌های بزرگی مانند مایکروسافت، گوگل، فیس‌بوک، یاهو و اسکایپ در دسترس و کنترل سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا قرار دارند.

اسکایپ که در عمر ده ساله‌ خود توانسته بود با شهرت یافتن در حفظ امنیت گفت‌گوهای صوتی و تصویری اعتباری در این زمینه کسب کند، اکتبر سال گذشته (۲۰۱۳) از سوی کمیسیون حفاظت از داده‌ها در لوکزامبورگ متهم به همکاری با آژانس امنیت ملی آمریکا و فروش اطلاعات به این سازمان شد.

اسکایپ یک نرم افزار مکالمه صوتی و ویدیویی از طریق اینترنت است که به شرکت مایکروسافت تعلق دارد.