اخطاریه و اطلاعیه های سازمان هواشناسی کشور

تازه ها

اخطاریه و اطلاعیه های سازمان هواشناسی کشور

نظرات ()

 

اخطاریه شماره 61 مورخ 14/11/92

پیرو اطلاعیه شماره 87 مورخ 92/11/13 به اطلاع می رساند که پیامدهای بارش برف و باران در سطح کشور طی روزهای دوشنبه مورخ 92/11/14 تا چهارشنبه مورخ 92/11/16 به شرح زیر پیش بینی می شود:
دوشنبه مورخ 92/11/14 : بارش برف و اختلال در تردد در استانهای لرستان، نیمه شرقی خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه وبویراحمد، فارس و شمال کرمان و بارش باران در استانهای بوشهر، جنوب فارس و جنوب کرمان پیش بینی می شود که می تواند سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها و آب گرفتگی معابر را درپی داشته باشد.
سه شنبه مورخ 92/11/15: بارش باران در استانهای هرمزگان، جنوب کرمان و بارش برف و باران در شمال و جنوب سیستان و بلوچستان سبب اختلال در تردد و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها می شود.
چهارشنبه مورخ 92/11/16: بارش باران و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها در جنوب سیستان و بلوچستان و غرب هرمزگان، همچنین بارش برف و اختلال در تردد در استانهای چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب فارس، لرستان، غرب اصفهان، مرکزی و همدان پیش بینی می شود.

اطلاعیه شماره 87 یکشنبه مورخ 13/11/92

با استقرار هوای سرد در سطح کشور و نفوذ توده هوای مرطوب از عرضهای جنوبی از روز دوشنبه، بارش برف در استانهای واقع در غرب، مرکز کشور برای روزهای دوشنبه و سه شنبه و در طی این مدت بارش باران در استانهای جنوبی کشور گاهی با رگبار و رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می شود. شدت فعالیت بارش این سامانه دوشنبه بعدازظهر و شب دربخشهای مرکزی زاگرس روی استانهای چهارمحال و بختیاری، لرستان، کهگیلویه وبویراحمد، شمال خوزستان، بوشهر و غرب فارس خواهد بود.اختلال در تردد جاده های کوهستانی به سبب بارش برف و احتمال سیلابی شدن رودخانه ها و معابر عمومی به سبب بارش باران پیش بینی می شود.
در روز سه شنبه شدت بارش در استانهای هرمزگان و سیستان و بلوچستان و بخشهای جنوبی استان کرمان خواهد بود که می تواند با سیلابی شدن رودخانه و مسیل ها در مناطق فوق همراه باشد.