آیت الله سیدموسی مدرس

تازه ها

آیت الله سیدموسی مدرس

نظرات ()

سیدموسی میرمدرس متولد 1340 در شهرستان اندیمشک می باشد در سال 1360 وارد حوزه علمیه قم  شد و ادبیات عرب  و مقدمات را از محضر مرحوم مدرس افغانی و آقایان طالقانی و کاشانی فرا گرفت و سطوح میانی و عالی را از محضر آیات کاشانی-اعتمادی و اساتید مرحوم وجدانی فخر و محامی خراسانی فرا گرفت در سال 1365 به عنوان شاگرد ممتاز از طرف حضرت امام خمینی (ره) و آیت الله گلپایگانی لوح سپاس دریافت کردند در همین دوران بود که نویسندگی و پژوهش را شروع و تجربه کردند و در سال 86 در رشته های تخصصی قضا در حوزه علمیه قم و کارشناسی ارشد الهیات و معارف اسلامی با گرایش فلسفه و کلام در دانشگاه قم پذیرفته شدند و تحصیل در این دو رشته را آغاز نمودند. حدود 15 سال در درس خارج فقه و اصول اساتید برجسته حوزه علمیه قم شرکت نمودند.

15 سال از درس خارج اصول آیت الله وحید خراسانی-حدود 13 سال از درس خارج فقه آیت الله شیخ جواد تبریزی(ره) و حدود 1.5 سال از درس خارج فقه (کتاب حج) فاضل لنکرانی استفاده نمودند.

و تاکنون کتاب ها و مقالات بسیاری در زمینه تاریخی-تفسیری/ تاریخ سیاسی ایران و اسلام/فقهی-حقوقی/حقوق اساسی و اندیشه سیاسی و فرهنگی-هنری تالیف نموده اند.

از جمله این کتاب ها کتاب جامعه برین می باشد.

و 14 ماه به عنوان رییس دفتر پیگیری فرامین و مطالبات مقام معظم رهبری از حوزه علمیه فعالیت داشته و خود از این مسئولیت استعفا کردند.

اکنون نیز مشغول تدریس در حوزه علمیه قم بوده و در سمت های دیگر به نظام جمهوری اسلامی خدمت می کنند.

هم اکنون علاوه بر تدریس در حوزه علمیه قم رییس نهاد عقیدتی سیاسی حوزه علمیه کل کشور(قم) می باشد