سعادت: مسئولان ایران و جمهوری آذربایجان برای رفع موانع همکاری اقدامات لازم را انجام دهند

تازه ها

سعادت: مسئولان ایران و جمهوری آذربایجان برای رفع موانع همکاری اقدامات لازم را انجام دهند

نظرات ()

قربانعلی سعادت پنجشنبه شب در دیدار با سرکنسول جمهوری آذربایجان در تبریز گفت: این استان از گسترش، پایداری و تعمیق مناسبات و همکاری های مختلف با جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان استقبال می کند.

وی ادامه داد: آذربایجان غربی وجوه مشترک زیادی با کشور جمهوری آذربایجان دارد و امیدواریم با تعامل و ایجاد بسترهای مناسب، همکاری های میان دو طرف بیش از پیش گسترش یابد.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر تکمیل زیرساخت های مرزی در مرز جمهوری خودمختار نخجوان با آذربایجان غربی در پلدشت نیز گفت: در حال انجام فعالیت های گسترده ای برای توسعه زیرساختهای مرزی در این منطقه هستیم و برای بهبود صادرات و مراودات مرزی فیمابین از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

وی با تاکید بر گسترش تعامل و همکاری های آذربایجان غربی با کشورهای همجوار نیز افزود: با شکل گیری یک سری جریان های انحرافی در منطقه توسط دشمنان و استکبار جهانی که قصد تضعیف کشورهای منطقه را دارند ما باید با هوشیاری بتوانیم تهدیدات این جریان های انحرافی را خنثی سازیم.

سعادت به نقش تکنولوژی های جدید در گسترش ارتباطات میان کشورها اشاره کرد و گفت: امروزه با گسترش و پیشرفت تکنولوژی در کسری از ثانیه می توان به تمام نقاط دنیا دست یافت و با آنان ارتباط برقرار کرد و مرزهای جغرافیایی مانع از ایجاد ارتباط بین جوامع مختلف نمی شود لذا باید از این تکنولوژی در جهت توسعه مناسبات فیمابین بهره کافی را ببریم.

تحکیم و ارتقای روابط فیمابین خواسته مشترک دو طرف است

سرکنسول جمهوری آذربایجان در تبریز نیز در این دیدار از حمایت های استاندار آذربایجان غربی در جهت ارتقای سطح مراودات و توسعه همکاری های متقابل قدردانی کرد و گفت: امیدواریم در سایه تلاش و همدلی مسئولان دو طرف، سطح روابط و حجم همکاری ها بین آذربایجان غربی و جمهوری آذربایجان افزایش یابد.

علی علیزاده افزود: دولتمردان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان نیز با توجه به مشترکات و خواسته مردم با کمترین تنش و نگاه سیاسی صرف، سعی می کنند به تحکیم و ارتقای روابط کمک کرده و در این مسیر گام بردارند.

در این دیدار سرکنسول جمهوری آذربایجان از استاندار آذربایجان غربی برای سفر به جمهوری آذربایجان دعوت کرد.

آذربایجان غربی در ساحل رودخانه ارس و در محدوده شهرستان پلدشت با جمهوری خودمختار نخجوان دارای مرز مشترک است.

در محدوده مرزهای ایران و جمهوری آذربایجان در استان آذربایجان غربی بازارچه مرزی و گمرک صنم بلاغی فعال است.