محبت خواه اعلام کرد؛ تخصیص 4 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار اجرای آزادراه تبریز- بازرگان

تازه ها

محبت خواه اعلام کرد؛ تخصیص 4 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار اجرای آزادراه تبریز- بازرگان

نظرات ()

  مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی از تخصیص 4 هزار و 500 میلیارد ریال عتبار برای اجرای طرح آزاد راه تبریز بازرگان در حوزه استحفاظی استان خبر داد.

خلیل محبت خواه صبح چهارشنبه در جریان بازدید از روند اجرای طرحهای راهسازی شهرستانهای شمال آذربایجان غربی با اعلام اینکه احداث آزادراه تبريز - بازرگان تحولي در شمال غرب كشور ايجاد مي كند، افزود:  اجراي طرح ساخت آزادراه تبريز – بازرگان، نقش بسزايي در توسعه ترانزيت كالا و مسافر ايفا و باعث رشد همه جانبه شمال غرب كشور مي شود.

وی ضمن تاكيد بر اينكه براي تسريع در روند اجراي اين طرح نيازمند جلب سرمايه گذاري بخش خصوصي هستيم، بطوریکه اين پروژه در 180 كيلومتر و با 4 هزار و 500 میليارد ریال اعتبار اوليه طی مدت سه سال در حوزه اسحفاظی آذربایجان غربی اجرا می شود، گفت: قرار گرفتن منطقه آزاد تجاري ماكو، شهرك صنعتي مشترك ايران و تركيه و منطقه آزاد ارس در مجاورت اين آزاد راه اهميت خاصي به اين محور بخشيده است.

وی با بیان اینکه این محور بسیار حساس ارتباطی نقش بسزایی در توسعه ترانزیت کالا و مسافر ایفا می کند و باعث رشد همه جانبه منطقه می شود، ادامه داد: برای عملیاتی شده هرچه سریعتر این بزرگراه هماهنگی و همکاری استانداری های دو استان و وزارت راه  و شهرسازی نیاز است.

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی ضمن تاکید بر نیاز منطقه به احداث این بزرگراه، با اشاره به اینکه مسیرگشایی و تامین مالی این طرح به عهده شرکت چینی بوده و در اجرای طرح از شرکت ها و پیمانکاران ایرانی استفاده می شود، اظهار داشت: با اجرای اين طرح، گام مهمي در راستاي توسعه مبادلات تجاري ايران با کشورهاي اروپايي برداشته شده و بستر مناسبي براي گسترش ترانزيت کالا از طريق کشورمان به کشورهاي منطقه فراهم مي شود