با تامین زیرساخت های تجاری، صنعتی و گردشگری در منطقه آزاد ماکو زمینه اشتغال ۷ هزار تحصیلکرده بیکار د

تازه ها

با تامین زیرساخت های تجاری، صنعتی و گردشگری در منطقه آزاد ماکو زمینه اشتغال ۷ هزار تحصیلکرده بیکار د

نظرات ()

کهوریان تقی

 معاون برنامه ریزی استانداری آذربایجان غربی گفت: با تامین زیرساخت های تجاری، صنعتی و گردشگری در منطقه آزاد ماکو زمینه اشتغال ۷ هزار تحصیلکرده بیکار در این منطقه فراهم شود.

 تقی کهوریان امروز در جلسه مشترک مدیرکل دفتر برنامه‌ ریزی و بودجه، مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و کارشناسان دفتر برنامه ریزی و بودجه استانداری با مدیران منطقه آزاد ماکو و فرمانداران شهرستان های ماکو، شوط و پلدشت اظهار کرد: منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو به سبب دارا بودن شرایط ویژه فرصت های خوبی را برای فعالیت های اقتصادی و فرهنگی و سیاسی در منطقه ایجاد کرده است.

وی با اظهار امیدواری بر اینکه که منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو مرکز ورود تکنولوژی های پیشرفته برای توسعه صنعتی باشد ورود گفت: مناطق آزاد کارکرد خاص خود را دارند و زمانی کارکرد اصلی در آن اعمال می شود که صادرمحور باشد و از واردات کالاهای خارجی پرهیز شود.

معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: مسئولان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو تلاش می کنند با جذب سرمایه گذاران خارجی منجر به توسعه سرمایه گذاری در این منطقه شوند.

کهوریان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو را دارای ظرفیت بالای اشتغالزایی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر 7 هزار تحصیلکرده بیکار در منطقه آزادماکو وجود دارد و در صورت رونق سرمایه گذاری اقتصادی در آن می شود مشکل بیکاری این افراد را حل کرد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان غربی تامین زیرساخت‌های سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو را در رونق اقتصادی منطقه موثر خواند و گفت: چنانچه راه های ارتباطی این منطقه با کشورهای هم مرز ساماندهی شود زمینه جذب گردشگر و تحولات اقتصادی در آن نیز تحقق می یابد.