استانداراردبیل: متمولین از دریافت یارانه خودداری کنند

تازه ها

استانداراردبیل: متمولین از دریافت یارانه خودداری کنند

نظرات ()

 

اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل گفت: برای کمک به اقتصاد کشور، افراد توانمند داوطلبانه از دریافت یارانه خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، ˈمجید خدابخشˈ روز یکشنبه در آیین معارفه فرماندار نیر افزود: پارسال برای پرداخت یارانه بیش از 160 هزار میلیارد ریال کسری وجود داشت که برای تامین آن اعتبار پروژه های عمرانی هزینه شد.

وی ادامه داد: این امر موجب نیمه تمام ماندن تعداد قابل توجهی از پروژها، ورشکستگی پیمانکاران و افزایش بیکاران در کشور شد.

وی اضافه کرد: رزمندگان اسلام با خون خود برای استقلال کشور جانفشانی کردند و امروز بر همه افرادی که از توان مالی برخوردارند، لازم است تا با چشم پوشی از دریافت یارانه قدمی در راستای استقلال اقتصادی کشور بردارند.

استاندار اردبیل همچنین به مشکلات اقتصادی استان اشاره کرد و اظهار کرد: کاغذبازی و تنگ نظری برخی مدیران دستگاه های اداری در گذشته صدمات جبران ناپذیری بر پیکره اقتصاد بوِیژه طرح های تولیدی این استان وارد کرده است.

خدابخش تصریح کرد: طی سال های اخیر سرمایه گذاران فعال و بزرگی در منطقه شروع به سرمایه گذاری کردند اما این سرمایه و سرمایه گذاری ها حفظ و حراست نشده و طرح های اقتصادی نیز نیمه تمام مانده است.

وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید تلاش دارد تا با حمایت از سرمایه گذاران و استفاده از امکانات و سرمایه های استان مشکلات را مرتفع کند.

خدابخش با اشاره به اینکه در شهرستان نیر ، تعداد 10 طرح بزرگ تولیدی در حال اجراست ، گفت: فرماندار جدید شهرستان باید با پیگری مستمر نسبت به راه اندازی آنها اقدام کند.

وی طرح های گردشگری و صنعتی را از اولویت های این شهرستان دانست و گفت: دهکده توریستی سبلان، شهرک تخصصی آب، مجتمع آبدرمانی سقزچی، تفرجگاه بولاغلار و چند منطقه نمونه گردشگری دیگر از طرح های مهم این شهرستان است که باید گره های کور آن با وحدت و همدلی مردم و مسوولان بزودی گشوده شود.

در این آیین اکبر صمدی به عنوان فرماندار جدید نیر معرفی و از خدمات فرماندار قبلی این شهرستان تجلیل شد.