ظریف: اولویت سیاست خارجی دولت تدبیر و امید گسترش روابط با همسایگان است

تازه ها

ظریف: اولویت سیاست خارجی دولت تدبیر و امید گسترش روابط با همسایگان است

نظرات ()


محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه که به منظور شرکت در سیزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکمنستان در عشق آباد به سر می برد، در دیدار با رشید مرادف همتای خود، گفت: اولویت سیاست خارجی دولت تدبیر و امید گسترش روابط با همسایگان است.

به گزارش ایرنا از اداره کل دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه، ظریف در این دیدار حضور هیات بلندپایه جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان را نشانه اهمیتی دانست که ایران برای روابط خود با این کشور همسایه قائل است.

وی با اشاره به اینکه ما از سطح بالای روابط دوجانبه خشنود هستیم، اراده سیاسی رهبران دو کشور را مورد توجه قرار داد و گفت: اولویت سیاست خارجی دولت تدبیر و امید گسترش روابط با همسایگان است و سقفی برای روابط دو جانبه وجود ندارد، بنابراین هرگونه همکاری بین ایران و ترکمنستان ممکن است.

ظریف با اشاره به اینکه فرصت های همکاری میان دو کشور فراوان است، اظهار داشت: مرزهای دو کشور مرز دوستی است و می تواند مرز توسعه هر دو کشور و همکاری های منطقه ای و بین المللی نیز باشد.

وی با اشاره به اهمیت همکاری های ترانزیت و امور مرزی برای مردم دو کشور، منافع مشترک همکاری های نفتی و گازی فی مابین را در سطح منطقه و جهان یادآور شد و گفت: همکاری دو کشور دراین حوزه ها می تواند در منطقه الگو باشد.

ظریف همچنین آمادگی کشورمان را برای حضور و مشارکت در حوزه های علمی - خدمات مهندسی و عمرانی و فنآوری در ترکمنستان اعلام کرد.

وزیر امور خارجه همچنین از دریای خزر به عنوان زمینه همکاری و دریای صلح و دوستی برای همه کشورهای ساحلی یاد کرد.

به گزارش ایرنا، مذاکرات رسمی وزیران امور خارجه ایران و ترکمنستان در محل ساختمان وزارت خارجه ترکمنستان و پشت درهای بسته در حال برگزاری است.

حضور در همایش تجاری ایران و ترکمنستان و اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و ترکمنستان و نیز ملاقات با رییس جمهوری ترکمنستان از مهمترین اهداف سفر 2 روزه ظریف به عشق آباد است.

منبع خبر : خبرگزاري جمهوري اسلامي ايران