هدف گذاری کسب سهم 4 درصدی صنعت خودرو از تولید ناخالص داخلی !!!

تازه ها

هدف گذاری کسب سهم 4 درصدی صنعت خودرو از تولید ناخالص داخلی !!!

نظرات ()

 

به گزارش شاتا، مهندس محمدرضا نعمت زاده در دومین همایش بین المللی صنعت خودرو گفت: گردش مالی صنعت خودرو در سال جاری 12 میلیارد دلار است که امیدواریم سال آینده با رشد 30 درصدی مواجه شود و سهم ارزش افزوده صنعت خودرو از ارزش افزوده بخش صنعت 8/18 درصد و سهم اشتغال این صنعت بین 10 تا 12 درصدی اشتغال صنعتی کشور را تشکیل دهد.
وی افزود: دستیابی به جایگاه نخست خودرو در منطقه، رتبه 5 آسیا ، 11 جهان، تولید حدود 3 میلیون دستگاه خودروی سبک سواری و وانت و صادرات حداقل 1 میلیون دستگاه خودرو به بازارهای هدف و تأمین حداقل 25 میلیارد دلار ارزش تولید قطعات توسط سازندگان داخلی از جمله‌ اهداف سیاستهای چشم انداز 1404 می باشد.

مهندس نعمت زاده گفت: صادرات 5 تا 6 میلیارد دلار قطعه توسط سازندگان داخلی به بازارهای خارجی و تولید 120 هزار دستگاه خودرو تجاری و صادرات 30 هزار دستگاه خودروی تجاری به بازارهای هدف از دیگر اهداف  صنعت خودرو است.

به گفته وی برنامه تولید سال جاری1.2 میلیون دستگاه پیش بینی شده بود که در 8 ماهه اول سال با تولید 724 هزار دستگاه 95 درصد برنامه پیش بینی شده تحقق یافت.

نعمت زاده تصریح کرد: در سطح جهانی در زمینه تولید سواری رتبه 17 و در کل صنعت خودرو رتبه 19 را دارا هستیم که نشان دهنده بهبود 2 رتبه‌ای رشد این صنعت در کشور است.
وی  ادامه داد :وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای سیاستهای کاهش وابستگی تولید به درآمدهای نفتی و تکیه بر اقتصاد صادرات محور از طریق تولید و صادرات غیرنفتی و استفاده از منابع خارجی در صدد تولید خودرویی رقابت پذیر و ارتقای زنجیره تولید است.