فرمانده هوانیروز: تبیین فرهنگ دفاع مقدس در جامعه ضروری است

تازه ها

فرمانده هوانیروز: تبیین فرهنگ دفاع مقدس در جامعه ضروری است

نظرات ()

فرمانده هوانیروز: تبیین فرهنگ دفاع مقدس در جامعه ضروری است

شاخس نیوز - ایرنا - فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران بر لزوم تبیین فرهنگ دفاع مقدس در جامعه تاکید کرد و گفت: باید از هر فرصتی برای بیان ایثار، شجاعت و دلاوری شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی استفاده کرد تا بتوان فرهنگ غنی دفاع مقدس را به نسل های بعدی منتقل نمود.

 

به گزارش خبرنگار ایرنا سردار سرتیپ هوشنگ یاری پنجشنبه شب در آیین افتتاح یادمان شهید شیرودی در روستای زرین جوب سرپل ذهاب افزود: امنیت و آسایش امروز کشور مدیون خون پاک شهداست و تداوم این دفاع جانانه در برابر دشمنانی که ما را آماج اهداف شوم خود قرار داده اند، ادامه راه شهیدان عزیز انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی است.

وی نیروهای هوانیروز را سربازان امام و رهبری توصیف کرد و اظهار داشت: این نیروی پرتوان که در هشت سال جنگ تحمیلی در برنامه ریزی های عملیاتی ارتش بعث عراق لحاظ نشده بود توانست ضربات مهلکی را بر دشمن وارد کند.

وی بصیرت و هوشمندی همافران جمهوری اسلامی را از دلایل موفقیت این نیروی تاثیرگذار دانست و گفت: بصیرت، هوشیاری و شجاعت نیروهای هوانیروز باعث شد که نام آن ها برای همیشه در تاریخ ماندگار شود.

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: ارتفاعات بازی دراز، دشت ذهاب، پادگان ابوذر و سایر مناطق عملیاتی غرب کشور بر قدرت نمایی شگفت انگیز هوانیروز در دفاع مقدس شهادت خواهند داد.

سردار سرتیپ یاری همافران را سربازان ولایت دانست و افزود: در دوران دفاع مقدس در پادگان ابوذر تنها سه فروند بالگرد مستقر بود اما عملکرد خلبانان در دفاع از این آب و خاک بگونه ای بود که دشمنان تعداد 30 فروند بالگرد را تخمین زده بودند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ویژگی های خلبان شهید علی اکبر شیرودی گفت: تنها کسی که بیشتر مسوولان در باره او اظهار نظر کرده اند شهید شیرودی است کسی که رهبر معظم انقلاب اسلامی این شهید بزرگوار را تنها نظامی می داند که در نماز به او اقتدا کرده است.

وی ارتفاعات بازی دراز را یکی از مناطق مهم در دوران دفاع مقدس ذکر کرد و گفت: آزادسازی این منطقه که از سوی دشمن کلید فتح ایران نامیده شده بود برای کشور اهمیت زیادی داشت که با لطف خدا و تلاش تمامی نیروها نظامی به ویژه نیروهای جان برکف هوانیروز این مهم محقق شد.

در ابتدای این آیین فرمانده پایگاه هوانیروز کرمانشاه نیز گفت: شهدا با گذشتن از جان و مال خود در دفاع از کیان اسلامی برگ زرین دیگر در تاریخ پرافتخار نظام اسلامی ثبت کردند.

سرتیپ یوسف قربانی گفت: شهید شیرودی از جمله شهدایی است که در مدت یکسال به بالاترین ساعت پروازهای عملیاتی در جهان رسید که نشان از ولایتمداری این سرباز اسلام است.

وی عزت، سربلندی و امنیت کشور را مرهون خون پاک شهیدان دانست و ادامه داد: این خون های پربرکت را باید همواره پاس داشت و به نسل جدیدی که امروز سرمایه اصلی مملکت است انتقال داد.

مداحی و مرثیه سرایی، تجلیل از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و گلباران یادمان شهید شیرودی از دیگر برنامه های این آیین بود.

شهید شیرودی در آخرین عملیات پروازی اش در منطقه بازی دراز پس از رشادت ها و دلاوری های بی نظیر در هشتم اردیبهشت 60 بر اثر اصابت گلوله تانک به بالگرد حامل وی به شهادت رسید و پیکر مطهرشان در زادگاهش شهر شیرود از توابع شهرستان تنکابن استان مازندران به خاک سپرده شد.