پنجمین جشنواره بهار نارنج در تنکابنپایتخت مرکبات ایران

تازه ها

پنجمین جشنواره بهار نارنج در تنکابنپایتخت مرکبات ایران

نظرات ()

16 اردیبهشت در "پایتخت مرکبات ایران" برگزار شد
جشنواره بهار نارنج هر ساله با حضور شماری از کارشناسان، باغداران مرکبات و مردم تنکابن، از سوی جمعیت زنان مبارزه با آلودگی محیط زیست این شهر و با همکاری مرکز کشاورزی و شهرداری خرم آباد برگزار می شود.
گروه اقتصادی - پنجمین جشنواره بهار نارنج با هدف توجه به اهمیت اقتصادی مرکبات و استفاده بهینه از فرآورده های آنها، استفاده نکردن از سموم شیمیایی، حفظ محیط زیست و رونق گردشگری، چهارشنبه، 16 اردیبهشت در شهر تنکابن برگزار می-شود.
 
به گزارش بولتن نیوز، جشنواره بهار نارنج هر ساله با حضور شماری از کارشناسان، باغداران مرکبات و مردم تنکابن، از سوی جمعیت زنان مبارزه با آلودگی محیط زیست این شهر و با همکاری مرکز کشاورزی و شهرداری خرم آباد برگزار می شود.
عرضه محصولات و فرآورده های مرکبات، برپایی نمایشگاه هنرهای دستی و اجرای برنامه های هنری از جمله برنامه های این جشنواره یک روزه در باغ کشاورزی مرکز تحقیقات خرم آباد تنکاین خواهد بود.
گفتنی است مرکبات اولین بار در دوره صفویه وارد شمال کشور و شهر تنکابن شد. از این رو شهر تنکابن را پایتخت مرکبات ایران نامگذاری کرده اند.
جشنواره بهار نارنج که از سال 1389 برگزار می شود، سال گذشته به دلیل همدردی با کشاورزان آسیب دیده از بارش برف سنگین در منطقه، برگزار نشد. 
 
پنجمین جشنواره بهار نارنج در تنکابن