رونمایی از «ماسک نانو»،ویزیت رایگان و افتتاح ده‌ها کلینیک‌درمانی در هفته هلال‌احمر

تازه ها

رونمایی از «ماسک نانو»،ویزیت رایگان و افتتاح ده‌ها کلینیک‌درمانی در هفته هلال‌احمر

نظرات ()

نانو دارو

با اعلام عضویت بازیکنان ۱۶ تیم لیگ برتری در سازمان داوطلبان عنوان شد

رونمایی از «ماسک نانو»،ویزیت رایگان و افتتاح ده‌ها کلینیک‌درمانی در هفته هلال‌احمر

شاخس نیوز خبرگزاری تسنیم: رئیس ستاد برگزاری هفته هلال احمر با اعلام عضویت بازیکنان ۱۶ تیم لیگ برتری در سازمان داوطلبان این جمعیت از رونمایی ماسک نانو و ماده اولیه دارویی به همراه ویزیت رایگان و افتتاح ده‌‌ها کلینیک در هفته هلال احمر خبر داد.

 شاخس نیوز به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، وحید رحمتی رودسری در نشست خبری بزرگداشت هفته هلال احمر با تشریح برنامه‌های این هفته اظهار داشت: در هفته هلال احمر در 7 روز برنامه‌های متعددی اجرا خواهد شد که از جمله آن می‌توان به اهدای درجه امدادی به جوانان برتر هلال احمر و همچنین داوطلبان این جمعیت با حضور رئیس جمهور اشاره کرد. 

وی ادامه داد: در این زمینه بخش‌های جدید بیمارستان توانبخشی نورافشار که بزرگترین بیمارستان توانبخشی خاورمیانه نیز محسوب می‌شود افتتاح خواهد شد که می‌تـوان به مراکز جدیدی مرکز توانبخشی، مهندسی اعصاب، ضایعات نخاعی و درمان‌های نوین توانبخشی اشاره کرد.

مدیر کل روابط عمومی هلال احمر تصریح کرد: در حال حاضر 17 هزار مبتلا به ضایع نخاعی در کشور داریم که باید آمار تروماهای تصادفات را نیز به آن اضافه کنیم. بنابراین، این افراد پس از درمانهای توانبخشی که دریافت می‌کنند برای بازگشت به زندگی هزینه‌های سنگینی را متقبل می‌شوند. بنابراین مرکز عصبی بیمارستان نورافشار نیز در هفته هلال احمر افتتاح می‌شود تا خدمات متعددی در قالب تمرینات ورزشی، آموزش و مشاوره به آنان ارائه شود.

* افتتاح خانه‌های مجازی داوطلبان

رحمتی در ادامه به افتتاح خانه‌های مجازی داوطلبان نیز اشاره کرد و افزود: در هفته هلال احمر 25 دبیرخانه تخصصی سازمان داوطلبان نیز راه‌اندازی خواهد شد. 

* عضویت بازیکنان 16 تیم لیگ برتری در سازمان داوطلبان هلال احمر

وی در ادامه عنوان کرد: در هفته 29 لیگ فوتبال 8 بازی در سراسر کشور برگزار می‌شود که نامگذاری این مسابقات در راستای تجلیل از خادمان هلال احمر از جمله 476 شهید امدادگر خواهد بود و بازیکنان 16 تیم لیگ برتری نیز عضو داوطلبان هلال احمر خواهند شد. 

* رونمایی از کارت جدید جوانان هلال احمر

رئیس ستاد برگزاری هفته هلال احمر تصریح کرد: در این هفته کارت جدید جوانان هلال احمر رونمایی می‌شد. 

رحمتی همچنین با اشاره به دیگر برنامه‌های هلال با محوریت تجهیزات پزشکی عنوان کرد: در این هفته از ماسک نانو تولید داخلی که قبلا فقط آمریکا و ژاپن تولید می‌کرد رونمایی می‌شود. همچنین از کیسه بی‌کربنات برای سم‌زدایی بیماریهای دیالیزی برای نخستین بار در کشور که 35 درصد ارزانتر از وارداتی آن است رونمایی می‌شود.

وی تصریح کرد:‌ در این زمینه ماده اولیه پلت‌ دارویی نیز در کشور و در مجموعه داروسازی سها هلال احمر تولید شده که قبلا این تکنولوژی در اختیار ایتالیا بود. بنابر این در این هفته در ادامه رونمایی از ماده اولیه دارویی دو نوع قرص که یکی از آنها برای مسمومیت‌زدای بیماری دیالیزی و برای نخستین بار در کشور فرموله و تولید شده است رونمایی خواهد شد که باعث 4 میلیارد ارزآوری برای ایران خواهد بود.

رئیس ستاد برگزاری هفته هلال احمر در ادامه با اشاره به برگزار جشنواره هلال  و رسانه برای نهمین سال متوالی گفت: در این هفته نتایج کمپین ملی کاهش تصادفات که سازمان جوانان هلال احمر برگزار کرده بود به همراه جشنواره عکس، فیلم و قصه‌گویی این سازمان نیز برگزار می‌شود.

* افتتاح ده‌ها کلینیک و درمانگاه هلال احمر در سراسر کشور

رحمتی در ادامه به افتتاح مرکز تخصصی زخم در یزد، مرکز سونوگرافی در اصفهان، آزمایشگاه و مرکز چشم و قلب در گرگان و همچنین افتتاح درمانگاه‌های عمومی در شهرهای بوشهر، تنکابن و چهارمحال‌بختیاری اشاره کرد و افزود: 9 مرحله برنامه‌های تیم بهداشت اضطراری نیز در 5 منطقه محروم کشور از جمله کرمان و... صورت می‌پذیرد. براین اساس در این هفته چادرهای سلامت برای گرفتن تست قند و فشار خون نیز برپا می‌شوند و 189 نهال نیز به نمایندگی 189 جمعیت ملی هلال احمر دنیا در اردوگاه زیتون کاشته می‌شود.

*ویزیت رایگان و تخفیف خدمات توانبخشی

رئیس ستاد برگزاری هفته هلال احمر بااشاره به برنامه‌های حوزه توانبخشی در هفته هلال احمر عنوان کرد: معاینات و ویزیت در هفته هلال احمر رایگان خواهد بود و همچنین 10 تا 20 درصد نیز خدمات توانبخشی فیزیکی مبذول خواهد شد و در نهایت در نماز جمعه نیز نماینده ولی فقیه در هلال احمر سخنرانی خواهد کرد و جشنواره قرآن و افتتاح کلینیک خانواده نیز به همراه حضور در بارگاه امام(ره) و تجلیل میثاق با امام(ره) به همراه دیدار با مراجع تقلید صورت می‌پذیرد. 

رحمتی در پایان به تدوین سند راهبردی کاهش بلایا و سوانح که با حضور 80 نماینده جمعیت‌های هلال احمر جهان صورت می‌پذیرد، خاطرنشان کرد: در برنماه‌ای که افتتاح آن فردا صورت می‌پذیرد برنامه 5 ساله فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ برای 50 شهر ایمن در برابر حوادث به اجرا درمی‌آید که در این راستا مانور متفاوتی نیز با حضور 80 نماینده جمعیت‌های هلال احمر  و صلیب سرخ جهانی در ایران صورت می‌پذیرد.