انتخاب اصلح از نگاه اسلام

تازه ها

انتخاب اصلح از نگاه اسلام

نظرات ()

انتخاب اصلح ازنگاه اسلام

 

نويسنده: نرگس سلطان پناهی*

مقدمه:
این پژوهش به بررسی انتخاب اصلح در نگاه اسلام می‌پردازد. هدف از این پژوهش که شناخت و معرفی انتخاب اصلح برای جوانان امروزی مورد بررسی قرار بگیرد؛ و بدین ضرورت که با توجه به پیشرفت جوامع و رسانه‌های امروزی و تاثیر رسانه های بیگانه ومانور آن‌ها بر موضوع انتخابات بر همگان لازم و مشروع می‌باشد که انتخاب اصلح از نظراسلام را برای همگان ایجاد نمایند. در نظام اسلامی، انتخابات تنها به عنوان یک حق برای مردم نیست بلکه به عنوان یک وظیفه و تکلیف دینی و ملی همگانی بوده و در تمام انتخاباتی که به هر منظور پیش می‌آید شرکت کنند.
امت اسلامی در انتخابات وظیفه حساسی دارند لذا باید فردی را که می‌خواهند انتخاب کنند، فقط برای رضای خدا و مصلحت امت اسلامی باشد و در انتخاب آن‌ها هیچ گونه انگیزه ای، “غیر از انتخاب اصلح که تنها راه حاکمیت صالحان است”، نداشته باشند.
بر همین اساس باید افرادی را که می‌خواهند انتخاب کنند، کاملاً شناخته شده باشند و آن‌ها را در دیانت و صداقت امتحان کرده و میزان کارآئی آن‌ها را برای کاری که انتخاب می‌کنند، دانسته باشند.
آنچه باید انگیزه یک فرد مسلمان در انتخاب افراد باشد همان مصلحت اندیشی و انتخاب اصلح است و هنگامی که به پای صندوق‌های رای می‌روند فقط برای رضای خدا، مصلحت اسلام و کشور اسلامی، شایسته‌ترین افراد را انتخاب کنند که این انتخاب اصلح مورد اشاره در کلام وحی در قرآن کریم و همچنین ائمه اطهار (ع) می‌باشد. انتخاب اصلح مورد اشاره در کلام وحی در قرآن کریم و همچنین ائمه اطهار (ع) می‌باشد.