هشدار بخشدار به تشدید مهاجرت ها

تازه ها

هشدار بخشدار به تشدید مهاجرت ها

نظرات ()

                                           اجرای طرح های مشارکتی اشتغالزا در آیسک کلید خورد.

عرب نجات- آغاز اجرای طرح های مشارکتی اشتغالزا در آیسک روزنه امیدی برای جلوگیری از مهاجرت در این بخش است. بخشدار آیسک در گفت و گو با «خراسان جنوبی» بزرگ ترین مشکل این بخش را بیکاری و مهاجرت دانست و گفت: این روزها به دلیل خشکسالی درآمد بیشتر مردم که از محل کشاورزی و دامداری است به یک سوم کاهش یافته و شاهد تشدید مهاجرت ها از این بخش هستیم و این یعنی فاجعه و ممکن است در آینده روستاهای ما به خانه سالمندان تبدیل شود.  به گفته «برقی»، در این شرایط می طلبد با ایجاد کارگاه های کوچک و بزرگ صنعتی به سمت ایجاد اشتغال گام برداریم که البته با عملی شدن طرح های مختلفی که در دستور کار قرار گرفته و در حال عملیاتی شدن است این مشکل برطرف شود.
وی افزود: در راستای طرح مشارکت مردم در راه اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته با همکاری معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری، ایجاد مجتمع تولیدی چینی بهداشتی با مشارکت 200 خانوار آیسک و ظرفیت اشتغال 100 نفر در دستور کار و مرحله ثبت شرکت قرار گرفته است که در این طرح 4 برابر سرمایه گذاری مردم، دولت اعتبار اختصاص می دهد. به گفته وی، این طرح در 6 نقطه بخش آیسک در حال عملیاتی شدن است که هزار و 320 خانوار یعنی حدود 30 درصد خانوارهای آیسک در ایجاد طرح های تولیدی مشارکت داشته اند.
وی از امضای تفاهم نامه با سرمایه گذار خبر داد که بر اساس آن 10 هکتار کشت گلخانه ای در آیسک مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت. وی یکی دیگر از اقدام های دولت را ایجاد زیرساخت و امکانات در روستاها برای جلوگیری از مهاجرت دانست و گفت: در همین راستا 3 میلیارد و 900 میلیون تومان برای گازرسانی به روستاهای کوهپایه ای اختصاص یافت، همچنین 2 میلیارد و 700 میلیون تومان هم برای آبرسانی به این روستاها هزینه شد که البته برای تکمیل این طرح 7 میلیارد تومان دیگر نیاز است.
منبع:http://khorasanjonobi.khorasannews.com/newspaper/page/19098/3/1171/0