33 مثال از بهترین متاتگ های توضیحات

تازه ها

33 مثال از بهترین متاتگ های توضیحات

نظرات ()

متاتگ توضیحات… آخرین دژ بازاریابی سنّتی… تنها نقطه تقاطع میان بازاریابی و بهینه سازی موتورهای جستجو… لبه تیغ معرفی استثنائی برند و از میان بردن تمام شانس های کسب و کار تنها با چند جمله ساده…
Great meta description
تگ های توضیحات درصورتی که به شکل آگاهانه انتخاب شده باشند، می توانند بسیار تاثیر مثبتی داشته باشند. بسیاری از کمپانی ها هزاران دلار خرج می کنند تا مخاطبان را متوجه حضور برندشان کنند. تگ لاین های ’همین الان دست به کار شو!( Just do it!) ‘شرکت نایک و یا “خیال پردازی در کار(Imagination at work ) ‘ جنرال الکتریک، تنها نمونه ای از این دست شعارهای تبلیغاتی هستند. متاتگ توضیحات نیز برای کاربران جستجوکننده درون موتورهای جستجو دقیقا همین نقش را ایفا می کند و باعث می شود مخاطب بتواند به سرعت پیشنهاد فروش مجموعه را بررسی کند و درصورت تمایل وارد وب سایت اینترنتی کسب و کار شود.
در ادامه قصد داریم مهم ترین نکات جهت انتخاب تگ توضیحات را یادآور شویم و تعدادی از برترین نمونه ها را نیز از نظر بگذرانیم.
متاتگ توضیحات چیست؟
متاتگ توضیحات، چند سطر توضیح است که در قالب شمای کوچکی از سایت، زیر لینک آبی رنگ آن درون صفحه جستجو ظاهر می شود؛ درصورتی که کلمات موجود در تگ توضیحات با عبارت موجود در کوئری کاربر منطبق باشند، به صورت بولد نمایش داده می شوند. تعدادی معیار دیگر جهت ارزیابی وضعیت سایت از قبیل ستاره های رتبه بندی آن، تصویر کوچکی از نویسنده مقاله، پیوندهای سایت و هرگونه مارک آپ دیگر نیز در کنار تگ توضیحات قرار می گیرند.
هنر نگارش متاتگ توضیحات
نحوه نگارش متاتگ توضیحات کاملا ساده است و شاید دقیقا شبیه به نوشتن یک توئیت معمولی با همان تعداد کاراکتر مجاز (۱۵۶ عدد) باشد. المان های اساسی که می بایست درون تگ توضیحات تعبیه شوند عبارتنداز:
  • اصطلاحات جستجو – به خاطر داشته باشید درصورتی که عبارات موجود در تگ توضیحات با کوئری کاربر مطابقت داشته باشند، به صورت بولد ظاهر می شوند؛ درنتیجه می توانند توجه جستجوکنندگان را بیشتر به خود جلب کنند و میزان کلیک بر روی لینک سایت را افزایش دهند.
  • پیغام برند/ شعار تبلیغاتی(Strap Line ) – بهتر است به صورت صادقانه، برجسته ترین نقطه تمایز خود از سایر رقبا را عنوان کنید. مهم ترین ویژگی مجموعه چیست؟
  • پیغام بازاریابی تاثیرگذار – آخرین دژ بازمانده از بازاریابی سنّتی! سعی کنید پیغامی انتخاب کنید که بتواند از بُعد بازاریابی، مشتری را به خود جذب کند.
  • نقاط منحصربفرد کسب و کار/ ارزش های افزوده/ تخفیف ها/ پیشنهادات ویژه

سعی کنید پیغام منحصربفردی انتخاب کنید، درغیر این صورت ابزار مدیران وب تگ های تکراری صفحات را لیست می کند؛ تگ توضیحات می بایست براساس محتوای صفحه و به صورت منحصربفرد انتخاب شود.
امّا تمامی مطالب عنوان شده را چگونه در ۱۵۶ کاراکتر خلاصه کنیم؟

  • اصطلاحات جستجوی مرتبط به صفحه
  • چرا بهتر است ما را انتخاب کنید
  • نام مجموعه
  • چرا از سایر رقبا بهتر هستیم

با بررسی برخی از فاکتورها مانند افزایش در میزان کلیک بر روی لینک سایت، می توان پیشرفت های حاصله را به دقت اندازه گیری کرد. به کمک تابع =len() در اکسل نیز می توان تعداد کلمات موجود در متاتگ توضیحات را به راحتی محاسبه کرد.
درحقیقت ارزش واقعی این ۱۵۶ کاراکتر که عموما نیز دست کم گرفته می شود، این است که می تواند نخستین پل ارتباطی برند با دنیای بیرون باشد؛ شاید بتوانید با طراحی جذاب و گول زننده سایت، نظر مقامات ارشد شرکت را جلب کنید، اما درصورتی که نتوانید درون صفحات نتایج جستجو خود را به صورت کارآمد به سایرین معرفی کنید، با فاجعه بزرگی دست به گریبان خواهید شد.
دربان مهربان یا نگهبان کج خلق؟
بهتر است متاتگ توضیحات صفحات را به گونه ای انتخاب کنید که مانند یک دربان مهربان و با روی خوش مهمانان را به سایت دعوت کند.
درصورتی که برای صفحه ای تگ توضیحات درنظر نگیرید، در بهترین حالت گوگل به صورت اتوماتیک چند سطر از کپی یکی از صفحات مرتبط سایت را که به عبارت جستجو ربط بیشتری دارد و احتمالا می تواند کاربر را به کلیک بر روی لینک ترغیب کند انتخاب می کند. در چنین وضعی بعید نیست بخش عمده ای از جستجوکنندگان، از استقبال سرد نگهبان کج خلقی که برای سایت درنظر گرفته شده، دلگیر شوند و ترجیح دهند به سراغ سایت رقیب بروند…
Great meta description

در ادامه ۳۳ نمونه از بهترین متاتگ ها را (به انتخاب گوگل سایتگایست ۲۰۱۲) از نظر می گذرانیم:

Great meta descriptionGreat meta descriptionGreat meta descriptionGreat meta descriptionGreat meta descriptionGreat meta descriptionGreat meta descriptionGreat meta descriptionGreat meta descriptionGreat meta descriptionGreat meta descriptionGreat meta descriptionGreat meta descriptionGreat meta descriptionGreat meta descriptionGreat meta descriptionGreat meta descriptionGreat meta descriptionGreat meta descriptionGreat meta descriptionGreat meta descriptionGreat meta descriptionGreat meta descriptionGreat meta descriptionGreat meta descriptionGreat meta descriptionGreat meta descriptionGreat meta descriptionGreat meta description