سامسونگ تولید انبوه رم‌های 4 گیگابایتی LPDDR4 را آغاز کرد

تازه ها

سامسونگ تولید انبوه رم‌های 4 گیگابایتی LPDDR4 را آغاز کرد

نظرات ()

سامسونگ دیروز در اطلاعیه ای اعلام کرد که تولید انبوه اولین حافظه‌های DRAM چهار گیگابایتی LPDDR4 برای دستگاه‌های موبایل را آغاز کرده است.

این حافظه‌های رم بر اساس پروسه 20 نانومتری سامسونگ تهیه شده‌اند و قادرند رد و بدل اطلاعات با سرعت 3200Mbps، پخش و ضبط ویدیوهای با رزولوشن UHD و عکس‌برداری پی‌درپی تصاویر با رزولوشن بالاتر از 20 مگاپیکسل را به موبایل‌ها بیاورند.


سامسونگ همچنین گفته که LPDDR4 جدید نسبت به LPDDR3 کنونی 40 درصد مصرف انرژی پایین‌تری دارد.

سامسونگ به تازگی فروش مدل‌های دو و سه گیگابایتی رم‌های LPDDR4 جدید را به مشتریانش آغاز کرده و گفته می‌شود که مدل 4 گیگابایتی آن نیز در اوایل 2015 به مشتریان تحویل داده می‌شود. بنابراین احتمال می‌رود که در سال جدید گلکسی S6 را با رمی 4 گیگابایتی در بازار ببینیم.

پس از اعلام این خبر، جون سون چوی مدیر بخش فروش و بازاریابی حافظه سامسونگ در اظهار نظر جالبی گفته است: "با آغاز اولیه تولید رم‌های 20 نانومتری LPDDR4 که از DRAM های به کار رفته در پی‌سی‌ها نیز سریع‌تر است و مصرف انرژی کمتری نیز دارد، ما به فروش و معرفی به موقع دستگاه‌های موبایل با صفحه نمایش بزرگ و رزولوشن UHD کمک می‌کنیم."

آیا چنین گفته ای را می‌توان به معنای معرفی اسمارت فون های 4K در سال جدید دانست؟ هر چند گذشت زمان به این سؤال پاسخ می‌دهد، اما قطعا نخستین دستگاه‌هایی که از رزولوشن‌های UHD بهره خواهند برد، تبلت ها خواهند بود. به کارگیری رزولوشن‌های بالایی چون QHD همین حالا نیز با تردیدهایی روبرو شده، اما حضور رزولوشن‌های 4K برای تبلت های 10 و 12 اینچی به نظر توجیه قابل قبول‌تری دارد.