چرا برنامه‌نویسی را باید یاد بگیریم؟

تازه ها

چرا برنامه‌نویسی را باید یاد بگیریم؟

نظرات ()

جواب به این سوال را با یک جمله ازسخنان آقای استیو جابز(موسس شرکت اپل) آغاز می‌کنم.

I think everybody in this country should learn how to program a computer

Because it teaches you how to think

به گفته ایشان همه باید برنامه‌نویسی‌کامپیوتر‌ را‌ یاد بگیرند. چون برنامه‌نویسی به شما طریقه‌ی فکر‌کردن را می‌آموزد. به نظر من همین یک دلیل کافیست‌، که از همین الآن یادگیری برنامه‌نویسی را شروع کنیم و آن را جدی بگیریم. ولی اگر قانع نشدید در ادامه دلایل بیشتری می‌آورم.

همان‌طور‌که اطلاع دارید‌، این روزها‌ کامپیوتر یکی از ضروریات زندگی ما‌ست و همه ما ناگزیریم تا استفاده از این دستگاه را یاد بگیریم.

 برای درک صحیح و دقیق کامپیوتر و همچنین استفاده از همه‌ی امکانات این وسیله‌ی قدرتمند‌، یادگیری یک زبان برنامه‌نویسی الزامیست.

بر اساس بررسی‌های انجام گرفته، بزرگترین بازار کار درسال‌های آینده، برای برنامه‌نویسان است. این خبر‌خوشحال کننده، می‌تواند محرکی قوی برای افرادی که تازه اول راهند و یا تا حالا به صورت جدی به این مساله فکر نکردند، باشد.

 طبق بررسی‌های صورت گرفته، برنامه‌نویسی و توسعه نرم‌افزار جزء بهترین و پردرآمد‌ترین شغل جهان در سال 2013 خواهد بود. و فقط در‌کشور آمریکا تا سال‌2020، یک میلیون و چهارصد هزار ‌‌شغل برای متخصصان و برنامه‌نویسان کامپیوتر وجود دارد. در حالی‌که فارغ‌التحصیلان این رشته در آمریکا فقط 400 هزار نفر هستند و این کمبود نیروی کار، نشان می‌دهد که شغل برنامه‌نویسی چه بازار کار فوق‌العاده‌ای دارد.

و دلیل دیگری‌که به نظر من ‌می‌تواند مهم‌تر از بازار کار باشد‌، این است که: یادگیری برنامه‌نویسی می‌تواند ذهن ما را تحلیل‌گرا بار بیاورد. که نه تنها در برنامه‌نویسی، بلکه در تمام مسائل زندگی مفید باشد. به عبارت دیگر یک برنامه‌نویس برای هر مساله‌ای، راه‌حلی پیدا می‌کند و این یعنی زندگی بدون بن‌بست!!!

اگر بازهم قانع نشدید  یادگیری برنامه‌نویسی را شروع کنید، لطفاً ناامید نشوید. چون ضرورت یادگیری برنامه‌نویسی فراتر از دلایلیست که به ذهن من رسیده است.


برگرفته از 

کتاب معمای شی گرایی در سی شارپ