Bootstrap-1

تازه ها

Bootstrap-1

نظرات ()

از اونجایی که هدف من اینه که به سریعترین و ساده ترین راه ممکن طراحی یک سایت رو ممکن کنم برای خودم پس از جستجوی فراوان به این نتیجه رسیدم که میشه از ابزارهای کمکی که دیگران زحمتشو کشیدن نیز استفاده کرد. فریم ورک های زیادی وجود دارن که یه عده آدم حرفه ای یا یه آدم حرفه ای نشستن و کلی اسکریپت و CSS نوشتن و با مستندات مفصل اونا رو گذاشتن رو وب. بهترین اونا در حال حاضر ظاهرا Bootstrap هستش که دوتا آدم خفن که توی تویتر کار میکنن اینو درست کردن. با یه داکیومنتیشن بسیار عالی و قابل خوندن و استفاده.
از این به بعد سعی میکنم که طرز استفاده از این فریمورک رو یاد بگیرم و بگیریم تا بتونیم ازش در یه طراحی حرفه ای استفاده کنیم. قبل از هر چیز باید اون رو از سایتش دانلود کنیم. بعد از اون باید یه سری از فولدراش رو بعد از unzip کردنش کپی کنیم توی ساختار دایرکتوری پروژه امون. خوب حالا سعی میکنم ساختار نمونه و خوبی که گیر آوردم رو بهتون معرفی کنم. 
در داخل فولدر اصلی که اسم پروژه مون هست و به git هم وصل شده دو فولدر میسازیم یکی images که بعدا کل عکسایی که میخوایم استفاده کنیم رو خیلی تمیز و مرتب توش میذاریم و یه دونه فولدر باسم _ یعنی فقط underline. ویه فایل به اسم index.php. در داخل فولدر _ حالا یک فولدر به اسم components میسازیم و از فولدر Bootstrap که باز کردیم سه فولدر fonts , js, less رو میریزیم داخل components. حالا در کنار components دو فولدر جدید js,CSS ایجاد میکنیم که همواره نسخه فشرده و یکی شده فایل های سه فولدر بالا که مربوط به Bootstrapبودند را در داخل این فولدرها بعلاوه فایل هایی که خودمان از این به بعد ایجاد میکنیم نگه داریم. 
در ضمن فولدر fonts  را هم از داخل components بیرون میکشیم و در کنار آن میگذاریم. دلیل این کار هم این است که فایلهای CSS به پوشه فونت ها در همان سطح خودشان نیاز دارند. در اینجا لازم است که JQery را هم دانلود کنیم و فایل آن را با تغییر نام به Jquery.js به پوشه js که از فریمورک دانلود کرده بودیم کپی کنیم.این در واقع یک ساختار پیشنهادی هست که از فیلم آموزشی لیندا گرفته ام و باقی آموزش و راهی که میرویم هم بر مبنای همین خواهد بود.