فونداسیون تکمیل شده

تازه ها

فونداسیون تکمیل شده

نظرات ()

الان میتونم با جرات بگم که تفریبا این قسمت کار ما فونداسیونش تکمیل شده و باقیش خوندن مستندات Bootstrap هست و یه سری کپی پیست و سلیقه. نوع Buttonها و منوها و کاروسل(همون چرخ فلک) و تول تیپ ها همه و همه بسیار ساده هستن و داکیومنتیشن کاملا گویا و ساده اس. 

حال مسئله اینه که یه وبسایت خوب تنها از اینترفیس و صفحات html تشکیل نشده بلکه دارای دینامیک هم هست یعنی به یه دیتا بیس وصل باشه و اسکریپت های سمت سرور در واقع اتصال اینترفیس و دیتا بیس رو انجام بدن. خوب اینایی که گفتم به معنی این نیست که این مبحث رو ادامه نمیدم بلکه منظورم اینه که اگه کسی واقعا طالب باشه با یادگیری تا همین مرحله عملا طراحی بسیار مدرن صفحات با استفاده از فریمورک Bootstrap رو یاد گرفته یا میگیره با کمی تلاش. 

بزودی باید بریم سمت یادگیری الگو یا pattern معروف MVC  که عبارت است از مدل و ویو و کنترلر. اینی که ما فعلا کار میکنیم ویو هستش. بعد میمونه مدل که میشه دیتابیس که با MySql میریم به سمتش و کنترلر که بعدا بهش میرسیم باز.

توصیه ام اینه که تا این مرحله یه وبسایت خاص خودتون رو طراحی کنین و کلی عکس و غیره اماده کنین و در واقع روی کاغذ یه تصور از وبسایتی که میخواین داشته باشین رو بریزین. البته که ابزارهای خوبی هم برای این کار وجود داره از جمله MindNode Pro که روی مک کار میکنه و نمیدونم روی سیستم عامل های دیگه هست یا نه. و بعدش هم Balsamiq Mockup. اولی برای اینه که تصویری کلی از سایتتون و اسم صفحات و مسیر Navigation اونا داشته باشین. و دومی هم بجهت ساختن prototype که البته در ایران با توجه به مجانی بودن نرم افزارا خیلیا ترجیح میدن از Adobe Fireworks استفاده کنن. به هر حال اون دو ابزاری که اول گفتم بسیار مفیدن برای طرح ریزی نقشه یک سایت قبل از نوشتن حتی یک خط کد. 

شما وقتی بدونی چی میخوای طراحی کنی بعدش با جستجو توی نت تقریبا حل میشه.